کد خبر: 36623
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۷:۲۴
زعفران

مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی از خرید حمایتی یک تن و ۱۰۰ کیلوگرم زعفران از کشاورزان این استان خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، جلیل رمضانی با اشاره به اینکه خرید حمایتی زعفران از کشاورزان این استان از ۱۹ آبان ماه آغاز شده است، گفت: خرید حمایتی تا پایان دی ماه ادامه خواهد یافت.

وی با تاکید بر اینکه ورود سازمان تعاون روستایی برای خرید حمایتی این محصول به منظور جلوگیری از بروز ضرر و زیان به کشاورزان است، اظهار کرد: در واقع تعدادی از کشاورزان به علت هزینه هایی که برای تولید این محصول کرده اند، توان نگهداری محصول خود برای افزایش قیمت آن را ندارند به همین دلیل برای اینکه زعفران با قیمت کم در دست دلال نیفتد، خرید حمایتی انجام می شود.

رمضانی تصریح کرد: قیمت خرید حمایتی هر کیلوگرم نگین زعفران ۴۱ میلیون و ۳۵۰ هزار تومان است که نسبت به قیمت پیشنهادی دلال ها ۲۰ درصد بیشتر است.

به گفته وی در حال حاضر قیمت هر کیلوگرم نگین زعفران در این استان توسط دلال ۳۵ میلیون تومان است.

مدیر تعاون روستایی خراسان شمالی گفت: خرید حمایتی زعفران در این استان تعادل قیمت محصول در بازار و رضایت کشاورزان زعفرانکار را به دنبال خواهد داشت.

وی تصریح کرد: طی سال گذشته به دلیل اینکه قیمت زعفران مناسب بود، خرید حمایتی صورت نگرفت اما در سال ۹۹ خرید حمایتی زعفران انجام و مقدار ۲ تن و ۱۰۰ کیلوگرم زعفران خریداری شد.

رمضانی قیمت خرید حمایتی نگین زعفران در سال ۹۹ را ۱۳ میلیون تومان اعلام کرد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر استقبال کشاورزان از خرید حمایتی زعفران خوب است، گفت: پیش بینی می شود تا پایان دی ماه ۲ تن نگین زعفران خریداری شود.

رمضانی افزود: هم اکنون یک مرکز خرید حمایتی زعفران در شهرستان فاروج به عنوان قطب تولید این محصول در استان فعال بوده و خرید محصول از کشاورزان انجام می گیرد.

گفتنی است خراسان شمالی سومین تولید کننده زعفران در ایران است که به طور میانگین حدود ۲۲ تن زعفران از مزارع این استان برداشت می شود.

فاروج مهمترین شهر در خراسان شمالی در تولید زعفران است که ۳ هزار هکتار از مزارع این شهرستان به کشت زعفران اختصاص پیدا کرده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =