کد خبر: 36620
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
اراضی

رییس کارگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان با بیان اینکه کار بیمه زمین‌های کشاورزی و دام استان آغاز شده است، گفت: کشاورزان و دامداران خوزستانی محصول و دام خود را بیمه کنند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، محمد آلاله با اشاره به انجام کشت‌های پاییزه در خوزستان اظهار کرد: در سال زراعی جاری حدود ۸۰۰ هزار هکتار از اراضی کشاورزی استان زیرکشت پاییزه و زمستانه می‌رود و از این رو از کشاورزان درخواست داریم تا نسبت به بیمه اراضی خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه کار بیمه زمین‌های کشاورزی و دام استان آغاز شده است، ادامه داد: از همه کشاورزان و دامداران خوزستانی درخواست داریم اراضی کشاورزی و دام خود را در برابر خشکسالی، کم‌آبی و سایر حوادث غیرمترقبه مثل سیل بیمه کنند.

رییس کارگروه خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی خوزستان گفت: سال زراعی گذشته حدود ۸۰ هزار هکتار از گندمزارهای دیم خوزستان به علت خشکسالی و کم آبی نابود شد و بخشی دیگری از گندم دیم نیز باردهی ناچیزی داشتند و کشاورزانی که محصولات خود را بیمه کردند توانستند این خسارات را جبران کنند.

آلاله عنوان کرد: دولت به منظور حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی، ۵۵ درصد از حق بیمه محصولات کشاورزی و دام را پرداخت می‌‎کند و از این رو شرایط بسیار خوبی برای بیمه وجود دارد که امیدواریم کشاورزان به این مهم توجه کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 5 =