دانشگاه

رییس دانشگاه آزاد اسلامی استان البرز در نشست خبری برنامه های هفته پژوهش استان البرز با اشاره به دستاوردهای بزرگ علمی و پژوهشی کشورمان گفت : باید برای رفع مشکلات کشور با نگاه علمی حرکت کنیم و بر موفقیت ها بیفزاییم .

به گزارش روستانیوز، حسین کلانتری خلیل آباد با بیان اینکه امسال برنامه های هفته پژوهش استان البرز با محوریت دانشگاه آزاد اسلامی این استان اجرا می شود، افزود : در هفته پژوهش امسال مدیران پژوهشی برتر، قطب های علمی، انجمن‌های علمی و نزدیک به ۱۰۰ پژوهشگر علمی معرفی خواهند شد.

وی شناسایی و تجلیل از دانش آموزان و معلمان پژوهنده استان البرز را از مهمترین برنامه ها برای تشویق آینده سازان به فراگیری علم ودانش عنوان کرد وگفت: نمایشگاه هفته پژوهش استان البرز با ۱۶۰ غرفه در دانشگاه اسلامی البرز پذیرای مردم خواهد بود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری البرز نیز در این نشست با بیان اینکه رویکرد هفته پژوهش باتوجه به شعار سال تعیین شده است ،گفت: در بحث پژوهش و برگزاری نمایشگاه سعی کردیم نیازهای استان و کشور را در نظر بگیریم که به عنوان مثال کم آبی و ریزگرد از مهمترین موضوعات هفته پژوهش هستند.

کاوه حدادپور با اشاره به وجود مراکز علمی و تحقیقاتی بزرگ کشور در البرز و بالابودن سطح علمی و تحقیقاتی استان ،افزود:استان البرز دارای حدود ۵۲ مرکز تحقیقات علمی کشوری و استانی و مرکز دانشگاهی است و به عنوان یکی از قطب های مهم تحقیفاتی کشور به شمار می رود.

جانشین رئیس ستاد هفته پژوهش و فناوری استان البرز با بیان اینکه رویکرد هفته پژوهش باتوجه به حل مشکلات و نیازهای جامعه تعیین شده است، گفت: خوشبختانه با برنامه ریزی خوبی که در دبیرخانه هفته پژوهش در حال انجام و جلسات متعدد در این زمینه برگزار و اقدامات لازم و تقسیم وظیفه‌ها صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه بایستی فرهنگ پژوهش را در سطح دانشگاه‌ها و دانش آموزی با رویکرد بهتری داشته باشیم، افزود: باید پژوهش در سطح نوجوانان و کودکان‌نهادینه شود چراکه این نوع فعالیت‌ها را در دانشگاه با زورنمی توان نهادینه کرد .

وی با بیان اینکه در بحث پژوهش و برگزاری نمایشگاه و انتخاب پژوهشگر برتر تلاش کردیم نیازهای استان و کشور را مورد توجه قرار دهیم و بدانیم نیازهای جامعه چیست و پژوهش‌ها هم راستا با نیازهای جامعه انجام شود،ادامه داد: به عنوان مثال مشکل آب و ریزگردها که در کشور وجود دارد با نیاز سنجی ها و پژوهش‌های اعلام شده توسط پژوهشگران به صورت کاربردی انجام می‌شود.

حدادپور با بیان اینکه نفرات شایسته تقدیر نیز برای اولین‌بار در استان معرفی و مورد توجه قرار می‌گیرند تا سبب انگیزه برای کار در سال‌های اینده گردد،تاکید کرد: اگر اصحاب رسانه نباشند کارها و دستاوردها به جامعه معرفی نخواهد شد بنابراین انتظار داریم اصحاب رسانه همانند گذشته ما را در اجرای برنامه ها یاری کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =