مدیر کل استاندارد استان البرز

مدیر کل استاندارد البرز از نظارت بر واحدهای تولیدی و خدماتی تحت پوشش استاندارد با انجام بازرسی و نمونه برداری خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل استاندارد استان البرز، محمد حسین طاهری گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون با برنامه ریزی انجام شده، 1893مورد بازرسی از واحدهای تولیدی تحت پوشش و 5 تاسیسات گاز پرکنی استان توسط کارشناسان اداره کل و شرکت بازرسی انجام شده است.

وی افزود: در این مدت7161 مورد نمونه برداری از فرآورده های تولیدی استان انجام گرفت که برای انطباق با استانداردهای ملی مربوطه و انجام آزمون، به آزمایشگاه های همکار ارسال شدند. طاهری بیان کرد: به استناد ماده 19 قانون تقویت و توسعه نظام استاندارد، کارشناسان استاندارد مجاز هستند به محل های تولید، بسته بندی، تمرکز، عرضه و فروش کالاها و یا خدمات مشمول استاندارهای اجباری وارد شوند و به بازرسی و نمونه برداری بپردازند.

سرپرست معاونت استاندارد سازی و آموزش اداره کل استاندارد استان البرز نیز گفت: به منظور تأیید صلاحیت و ارتقای سطح علمی و دانش فنی مدیران کنترل کیفیت واحدهای تولیدی از ابتدای سال جاری تا کنون 13828 نفر ساعت آموزش به مدیران کنترل کیفیت استان ارائه شد.

مصلح افزود: در این مدت زمان در جلسات برگزار شده‌ کمیته تأیید صلاحیت مدیران کنترل کیفیت این اداره کل 362 پرونده‌ی (صدور، تمدید و تجدید) مدیران کنترل کیفیت مورد بررسی قرار گرفته و تأیید صلاحیت شدند. سرپرست معاونت استاندارد سازی و آموزش در پایان یادآور شد: در حال حاضر 1267 مدیر کنترل کیفیت در واحدهای تولیدی استان بر کیفیت محصولات تولیدی نظارت دارند و فرآورده های مربوطه را مورد آزمون و کنترل قرار می‌دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =