مسافر اتوبوس

شهردار ارومیه گفت: نبود نگاه کارشناسانه در طرح جامع شهری محسوس بوده که در صورت اجرایی شدن آن ، بدون توجه به کاستی‌هایش منجرب به شکست می‌گردد .

به گزارش روستانیوز، حسین مهدی‌زاده در نشست خبری با تاکید به اینکه امروزه ناوگان حمل و نقل ارومیه کاملا فرسوده حدود ۱۸درصد از تردد روزانه توسط حمل ونقل عمومی انجام می شود، اظهار داشت: در ۱۳ ماه اخیر با اعتبار ۷۴ میلیارد تومان، ۵۵دستگاه اتوبوس جدید خریداری و ۱۰دستگاه هم نوسازی شده است.

وی با اشاره به اینکه امروزه سرانه اکولوژی فضای سبز ارومیه ۱۱.۶متر مربع و سرانه اجتماعی نیز ۱۱متر مربع است، اظهار کرد: در سال جاری یک پارک با نام یاشیل باغی در ارومیه افتتاح و دو پارک دیگر در فدک و میرداماد افتتاح می شود.

مهدیزاده با اشاره به اینکه شهرداری ارومیه درحال حاضر فقط برای امورات روزمره ۸۱میلیارد و ۷۰۰میلیون تومان ماهانه هزینه می کند، یاد آور شد: در ۶ماهه سال جاری از محل صدور پروانه ساختمانی و ماده صد درآمد شهرداری ۲۱۲میلیارد تومان بوده است.
طرح جامع شهر ارومیه باید منطقی بررسی شود
وی با اشاره به اینکه طرح جامع شهری باید منطقی بررسی شود، خاطر نشان کرد: طرح جامع شهری در بخش تجزیه و تحلیل داده ها و جمعیت اماری مشکل کارشناسی دارد که باید برطرف شود چرا که اگر بطور جامع و منطقی انجام نشود در کمترین زمان طرح پاسخگو نخواهد بود.
مهدیزاده با اشاره به اینکه یکی از ایرادات طرح جامع شهری نبود کارشناس بومی از ارومیه است، تصریح کرد: در طرح جامع شهری باید جمعیت ۷۱هزار نفری شناور ارومیه و ۲۰هزار نفری دانشجویان ارومیه لحاظ شود.

وی افزود: طرح جامع شهر یک طرح بلند مدت است ربطی به میلیونی شدن جمعیت ندارد.

شهردار ارومیه با اعلام اینکه ۳۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای کنترل آبهای سطحی شهر ارومیه هزینه شده است، گفت:هدف از اجرای طرح کنترل آبهای سطحی ارومیه در درجه اول ایجاد زمینه مهار آب‌های سطحی و سیلاب و آسیب‌هایی است که در بحران سیلاب، برخی از مناطق شهری را تهدید می‌کند و در درجه دوم بحث بهره‌مندی از آب‌های سطحی در ایجاد فضای سبز و سایر مدنظر است.

وی با اشاره اثربخش بودن عملکرد مجموعه مدیریت شهری و پیاده سازی راهکارهای راهبردی شهرداری در راستای تامین منابع درآمدی پایدار ، افزود: علاوه بر پرداخت بخش عمده‌ای از بدهی‌های کلان مربوط به سال‌های گذشته شهرداری، با همان رویکرد انقباضی، برنامه‌های اثربخش مدیریت هزینه را در دستور کار مجموعه مدیریت شهری قرار داده‌ایم.
وی با بیان اینکه سامانه ستاد و خزانه‌داری متمرکز با هدف ایجاد و ارتقای سلامت اداری در شهرداری ارومیه راه‌اندازی شده است، اضافه کرد: با این راه اندازی علاوه برشفاف ‌سازی امورات، فضای قانونمندی برای ورود همگان در معاملات شهری فراهم شد فراهم شد این مهم به افزایش درآمدها و کاهش هزینه‌های شهرداری منجرشده است.
مهدی زاده در ادامه به هزینه‌های بالای جاری و پرسنلی ماهانه شهرداری نیز اشاره‌ای کرد و گفت: شهرداری ارومیه ماهانه بالغ بر ۸۲ میلیارد تومان فقط حقوق جاری و پرسنلی پرداخت می‌کند.
وی با اعلام اینکه در نیمه دوم سال ۱۴۰۰ بیش از سه هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال هزینه جاری و پرسنلی در شهرداری ارومیه پرداخت شده است، افزود: با وجود کسری درآمد یا کاهش درآمدی ناشی از محدودیت‌های طرح تفضیلی که منجر به کاهش ۹۹۰ میلیارد ریالی درآمدهای شهرداری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل شده بود جز معدود شهرداری هایی هستیم که هم در سطح استان و هم در سطح کشور توانستیم حقوق و مزایای کارکنان را به موقع پرداخت کنیم.
مهدی‌زاده تصریح کرد: بعد از وصول مطالبات خود از دستگاه‌های مختلف، ۷۶ میلیارد بدهی خود را واریز و با رایزنی‌های انجام شده موفق به دریافت ۳۵ میلیارد تخفیف و با استفاده از قانون استرداد موفق به جذب ۹۵ میلیارد تومان شد.
شهردار ارومیه همچنین با بیان اینکه باید به سمت ارایه و توسعه خدمات الکترونیک حرکت کرد و این مسیر را ارتقا داد، یادآور شد: توسعه خدمات الکترونیک در اولویت کاری مدیران مناطق پنج گانه قرار دارد.

مهدیزاده، با بیان اینکه رکورد ۲۵ ساله آسفالت معابر شهری ارومیه شکست است، اظهارداشت: طی چهار ماه گذشته ۵۰۰ هزار متر مربع از معابر اصلی شهر آسفالت شده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت تقاطع غیرهمسطح آذربایجان عنوان کرد: عملیات آماده‌سازی در زیرگذر تقاطع غیرهمسطح آذربایجان جهت بهره‌برداری در روزهای آتی با تمام توان همچنان ادامه دارد و اواخر آبان‌ماه زیرگذر این پروژه مورد بهره‌برداری قرار خواهد گرفت.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 10 =