محمدعلی نیکبخت

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران اعلام کرد: تلاش می‌کنیم تامین میوه شب عید توسط تشکل‌های بخش کشاورزی و با مدیریت و نظارت این سازمان انجام شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی، محمدعلی نیکبخت افزود: مقدمات کار برای خرید و ذخیره‌سازی میوه شب عید از طریق تشکل‌های بخش کشاورزی و بدون دخالت دولت فراهم شده است.

وی اظهار داشت: برای آن که سیاست‌های وزارت جهاد کشاورزی به درستی عملیاتی شود، باید اجرای آن را به تشکل‌ها به عنوان مجریان اصلی بسپاریم.

نیکبخت ادامه داد: تشکل‌ها، اتحادیه‌ها، اصناف، تعاونی‌ها و انجمن‌ها بخشی از کشاورزان را در عضویت خود دارند و و باید سیاست‌های وزارتخانه را اجرا کنند و برای موفقیت در این کار ضروری است، آنها را باور کنیم و در راستای توانمندسازی و سپردن مسوولیت‌ها به تشکل‌ها اقدام کنیم.

وی با بیان این که تلاش می‌کنیم از خرید تضمینی محصولات فاصله بگیریم، تصریح کرد: در صورت ضرورت و در مواقعی که بخش خصوصی برای خرید توافقی ورود پیدا نمی‌کند، برای جلوگیری از ضرر کشاورزان و بهره‌برداران خرید تضمینی را انجام خواهیم داد.

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: در راستای واگذاری برخی مسوولیت‌ها به تشکل‌های کشاورزی در دوره جدید مدیریت سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، بخشی از محصولاتی که خرید تضمینی می‌کردیم، اکنون تشکل‌ها به صورت خرید توافقی انجام می‌دهند و این روش به دولت، تولید کننده و مصرف کننده کمک می‌کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 10 =