کد خبر: 36283
تاریخ انتشار: ۱۹ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۰
بیت الله برقراری

مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کشور گفت: ۱۰ میلیون نفر با اعمال شرایط سنی و قانونی می‌توانندعضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شوند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، بیت‌اله برقراری در دیدار با استاندار لرستان، اظهار کرد: رسالت صندوق تبیین خدمات به جامعه هدف است و مدیریت اقتضایی است و مدیرباید فردی صاحب ایده، ابتکار ‌و خلاقیت باشد تا در جامعیت یک مدیریت بتواند در اثربخشی آن مجموعه موثر باشد.

وی اضافه کرد: بیمه همگانی است و براساس اصل ۲۹ قانون اساسی دولت مکلف است طبق قوانین از محل درآمدهای عمومی و درآمدهای حاصل از مشارکت مردم، خدمات و حمایت‌های مالی فوق را برای یک یک افراد کشور تامین کند.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کشور گفت: کشاورز و روستایی به عنوان مولد در تامین امنیت غذایی جامعه، توسعه و آبادانی کشور نقش اساسی دارند.

برقراری بیان کرد: سی میلیون جمعیت جامعه هدف ماست ‌که با اعمال شرایط سنی و ‌قانونی ده میلیون نفر می‌توانند عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر شوند.

وی با بیان اینکه دولت با همه وجود پای کار آمده و متقاضیان در هشت سطح درآمدی می‌توانند خود را بیمه کنند، افزود: یکی از ویژگی‌های صندوق این است که دولت دو برابر حق بیمه را برای متقاضیان پرداخت می‌کند.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کشور تصریح کرد: همه افراد بالای ۱۸ سال و کمتر از ۵۰ سال می‌توانند به عضویت این صندوق درآیند و مستمری پیری، بازماندگان و ازکارافتادگی از جمله خدماتی هستند که صندوق ارائه می‌دهد و امکان انتقال سوابق از این بیمه به سایر بیمه‌ها وجود دارد.

برقراری اضافه کرد: با حمایت دولت سطح درآمدی حقوق‌بگیران و بیمه‌شدگان این صندوق ۶۰ درصد افزایش یافته که این مهم یکی از دستاوردهای ارزشمند دولت سیزدهم است.

وی عنوان کرد: هرچه قدر روستاییان و کشاورزان آگاهی داشته باشند که نظام مقدس جمهوری اسلامی این صندوق را برای رفاه و تامین آتیه آنان ایجاد کرده می‌تواند راهگشا باشد.

مدیر عامل صندوق بیمه اجتماعی روستائیان و عشایر کشور افزود: دهیاران و بخشداران و ائمه جمعه و استفاده از ظرفیت دیگر دستگاه‌های مؤثر در روستاها، می‌تواند در جذب افراد در این صندوق راه‌گشا باشد.

برقراری بیان کرد: هرچه قدر این صندوق بیشتر عضو داشته باشد باعث می‌شود جامعه هدف آینده خود را تضمین شده بداند که این مهم بخش عمده ای ازتولیدوامنیت غذایی جامعه را تأمین وتضمین خواهدکرد.

برقراری عنوان کرد: با امکانات و نیروی انسانی موجود و دریک اقدام برنامه ریزی شده ‌و تحول گرایانه ‌و جهادی در یک بازه زمانی یکساله می‌توان یک میلیون نفر را بیمه کرد و باید با تفکر انقلابی در این راستا قدم برداشت.

وی گفت: لرستان دارای۲۶۶ هزار جامعه هدف است که ۹۹ هزار نفر تحت پوشش بیمه است و امسال هدفگذاری کردیم که یک جهش و تحول جدی دراستان باجذب بیش از ۱۸ هزار نفر ایجاد کنیم.

وی گفت: با تحت پوشش قرار دادن جامعه هدف می‌توان جلوی فقر مطلق که شعار دولت سیزدهم است، را گرفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 3 =