کد خبر: 36268
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۴
صادرات آبزیان

دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران با اشاره به پرورش قزل آلا در آب شور دریای خزر از صادرات آبزیان کشور به ۵۵ کشور دنیا خبرداد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، علی اکبر خدایی در برنامه روی خط اقتصاد رادیو اقتصاد گفت: ارز صادرات آبزیان به کشور بر می‌گردد البته با تمامی مشکلات و مصائبی که همه صادرکنندگان با آن دست به گریبان هستند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر مانعی برای صادرات آبزیان ایران نیست بلکه محصولات در این حوزه به تمام قاره‌های دنیا صادر می‌شود اما بازگشت ارز حاصل ازصادرات و همینطور بحث حمل و نقل آبزیان به دلیل شرای طتحریمی با مشکلاتی همراه است.

دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران ضمن اشاره به اینکه ظرفیت بسیاری خوبی برای تولید انواع آبزیان در کشور وجود دارد، گفت: بخش عمده‌ای از این تولیدات صادراتی است.

وی در ادامه با بیان اینکه ایران کشوری کم آب در دنیا به شمار می‌رود، افزود: به نظر می‌رسد خیلی جای توسعه برای پرورش آبزیان آب شیرین مثل قزل آلا یا کپورماهیان در کشور وجود نداشته باشد از اینرو ضرورت دارد در این حوزه‌ها بر روی راندمان و افزایش برداشت در واحد سطح تمرکز شود.

خدایی ضمن اشاره به آغاز پرورش ماهی قزل آلا در آبشور دریای خزر اظهارداشت: تغییر رویکرد پرورش این ماهی از آب شیرین به سمت آب شور در حال انجام است.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت سرمایه گذاری در حوزه پرورش آبزیان در آب‌های شور و لب شور کشور بطور کامل مهیاست، اذعان کرد: زمین‌های زیادی در سواحل جنوبی ایران و همچنین آب‌های غیر متعارف مثل آب‌های لب شور در استان‌های مرکزی ایران مثل یزد، سمنان، کرمان و دیگر نقاط بستر مناسبی برای سرمایه گذاری دراین حوزه هاست.

دبیرکل اتحادیه تولید و تجارت آبزیان ایران در ادامه از صادرات میگوی ایران به ۲۱ کشور دنیا خبرداد و یادآورشد: کشور در بحث پرورش این آبزی از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =