کد خبر: 36262
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۳
مرغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: تولید گوشت مرغ در استان بعد از اجرای طرح هدفمندی‌ یارانه‌ها، سه برابر شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، مهدی جعفری اظهار داشت: در حال حاضر ماهانه ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های خراسان جنوبی انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه روزانه ۱۸۰ تن مرغ در استان تولید می‌شود، افزود: از این مقدار ۲۵ تن در استان مصرف و بقیه به استان‌های همجوار از جمله کرمان، سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی ارسال می‌کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان بعد از اجرای طرح هدفمندی یارانه کاهش یافت، عنوان کرد: در ماه‌های تیر و مردادماه جوجه‌ریزی در مرغداری‌های استان به ۷۰۰ هزار قطعه در ماه هم کاهش یافت و روزانه ۵۰ تن تولید مرغ بیشتر در استان نداشتیم.

جعفری عنوان کرد: در حال حاضر قیمت مرغ در استان براساس قیمت مصوب همان ۶۳ هزار تومان به فروش می‌رسد، ذخیره سازی مرغ هم به اندازه کافی در استان انجام شده و در این خصوص هیچ مشکلی نداریم.

وی همچنین گفت: روزانه بیش از ۸۰ تن تخم مرغ در استان تولید می‌شود که از این مقدار ۲۰ تا ۲۵ تن مصرف داخلی استان است و بقیه به استان‌های همجوار ارسال می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی افزود: در استان افزایش قیمتی در خصوص تخم مرغ هم نداشته‌ایم و با همان قیمت مصوب عرضه می‌شود اما در مجموع در کل کشور در فصل سرما تولید تخم مرغ کاهش پیدا می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تامین نهاده‌ها از طریق سامانه توسط دولت انجام می‌شود، بیان کرد: به اندازه کافی نهاده با قیمت مصوب وجود دارد و مشکلی در این خصوص نداریم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =