مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان گفت: همه افراد بالای ۱۸ سال و کمتر از ۵۰ سال می‌توانند به عضویت صندوق بیمه اجتماعی درآیند.

به گزارش روستانیوز، محمدرضا عسگریان در نشست با اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با بیان اینکه امنیت امروز جامعه را مرهون رشادت و جانفشانی شهدا هستیم، اظهار کرد: در جریانات اخیر کشور نیز اصحاب رسانه در جهاد تبیین مدنظر مقام معظم رهبری تلاش فراوانی داشتند و اخبار درست را به اطلاع مردم رساندند.

وی در خصوص صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان، افزود: تاسیس این صندوق ۱۶ سال پیش یعنی در سال ۸۴ و بر اساس اصل ۲۹ قانون اساسی با همکاری مجلس انجام شد و در لرستان نیز این صندوق ۱۲ سال پیش تاسیس شد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان با بیان اینکه خیلی از روستائیان و عشایر تحت پوشش این صندوق قرار گرفته‌اند، بیان کرد: این صندوق دولتی است و البته به فراخور جمعیت جامعه هدف، انتظار می‌رفت دولت نیز را حمایت لازم را داشته باشد.

عسگریان با تاکید براینکه عشایر و کشاورزان مولدان تولید در کشور محسوب می‌شوند و چنانچه نتوانند به امر تولید بپردازند اقتصاد ‌و به دنبال آن امنیت جامعه به مخاطره می‌افتد، عنوان کرد: کشاورزان و روستائیان در آخرین نقطه لرستان زندگی می‌کنند و از رفاهیاتی که دولت در نظر گرفته به دلیل عدم اطلاع رسانی و ‌کم‌کاری برخی مدیران محروم هستند.

وی تصریح کرد: هدف از ارائه خدمات به جامعه هدف جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرهاست تا آنان بتوانند به عنوان مولد تولید در رونق اقتصادی و اشتغال نقش خود را ایفا کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان با اشاره به اینکه چون جامعه هدف به صورت رایگان بیمه خدمات درمانی را دریافت می‌کنند به این مهم ورود پیدا نکردیم و بیشتر روی بیمه عمر متمرکز شدیم، تصریح کرد: هم‌اکنون در جامعه‌ای زندگی می‌کنیم که بیکاری وجود دارد و قرار است با جوانان ۱۸ سال و بالاتر که بیکار هستند صحبت شود تا با عضویت در صندوق بیمه اجتماعی برای آینده خود توشه و ذخیره مالی داشته باشند.

عسگریان با بیان اینکه متقاضیان در هشت سطح درآمدی می‌توانند خود را بیمه کنند، افزود: یکی از ویژگی‌های صندوق این است که دولت دو برابر حق بیمه را برای متقاضیان پرداخت می‌کند و دیگر اینکه امکان انتقال سوابق از این بیمه به سایر بیمه‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه همه افراد بالای ۱۸ سال و کمتر از ۵۰ سال می‌توانند به عضویت این صندوق درآیند، عنوان کرد: مستمری پیری، بازماندگان و از کارافتادگی از جمله خدماتی هستند که صندوق ارائه می‌دهد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر لرستان با اشاره به اینکه افرادی با سن ۵۰ سال می‌توانند با پرداخت ۱۵ سال حق بیمه، خود را براساس سطوح درآمدی مختلفی که صندوق مشخص کرده بیمه و بعد از ۶۵ سالگی بازنشست شوند و هر ماه مستمری دریافت کنند، خاطرنشان کرد: البته صندوق بیمه اجتماعی نیز به عنوان حمایت، پنج سال از طریق دولت حق بیمه برای آنان پرداخت خواهد کرد.

عسگریان گفت: روستائیان و عشایر، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، شاغلین فصلی و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، کشاورزان غیر ساکن در روستا، زنبورداران، مشاغل حوزه صنایع دستی، قالیبافان و کارکنان مراکز و شرکت‌های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی می‌توانند با عضویت در صندوق بیمه اجتماعی از خدمات آن بهره ببرند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =