کد خبر: 36235
تاریخ انتشار: ۱۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۶
مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر لرستان با اشاره به گسترش چتر بیمه‌ای این صندوق در استان، از بیمه شدن ۱۸ هزار نفر در لرستان طی امسال خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، محمدرضا عسگریان امروز سه شنبه در نشست با خبرنگاران در سخنانی با بیان اینکه تلاش ما انجام کار جهادی در این مجموعه است اظهار داشت: در این راستا همه پای کار آمده‌ایم.

لزوم اطلاع‌رسانی خدمات صندوق بیمه روستاییان و عشایر

وی با تاکید بر لزوم حمایت و همکاری اصحاب رسانه با مجموعه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در لرستان عنوان کرد: یکی از برنامه‌های ما بازدید از همه روستاهای استان برای آشنایی با شرایط روستاها است.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر لرستان با اشاره به معرفی ظرفیت‌ها و خدمات این صندوق در بین روستاییان و عشایر استان افزود: این امر موجب ترغیب روستاییان برای استفاده از خدمات این صندوق بیمه شده است.

عسگریان در ادامه سخنان خود با اشاره به فعالیت مستمر کارگزاری‌های تحت پوشش این صندوق بیمه در مناطق مختلف استان تصریح کرد: با اقدامات و برنامه ریزی های صورت گرفته شاهد ارتقای رتبه صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر در سطح کشور هستیم.

وی گفت: با برنامه ریزی صورت گرفته مقرر شده که ستاد راهبردی را در استان راه اندازی کنیم.

چه کسانی می‌توانند عضو صندوق بیمه روستاییان و عشایر شوند؟

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر لرستان در ادامه سخنان خود با تاکید بر لزوم اطلاع رسانی خدمات این صندوق بیمه و همچنین توجیه و ترغیب روستاییان و عشایر برای استفاده از این خدمات در استان گفت: یکی از مزیت‌های این صندوق بیمه، پایین بودن میزان پرداخت هزینه‌های بیمه‌ای نسبت به سایر بیمه‌ها است.

وی تصریح کرد: تمامی افراد بالای ۱۸ سال و کمتر از ۵۰ سال می‌توانند تحت پوشش این بیمه قرار گیرند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر لرستان در ادامه سخنان خود با اشاره به تأثیرگذاری فعالیت این صندوق بیمه در جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها عنوان کرد: اگر دست به دست هم دهیم این امر تحقق پیدا خواهد کرد.

۱۸ هزار نفر در لرستان بیمه می‌شوند

عسگریان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انعقاد تفاهم نامه همکاری این صندوق با نهادهایی مانند تعاون روستایی، هیئت‌های مذهبی، دامداران، ورزش و جوانان و… گفت: روستاییان و عشایر، رانندگان حمل بار و مسافر برون شهری در روستاها و شهرها، شاغلان فصلی و ساکنان شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر، کارکنان مراکز و شرکت‌های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی، کشاورزان غیر ساکن در روستا، قالیبافان، زنبورداران، مشاغل حوزه صنایع دستی و… می‌توانند از خدمات صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استفاده کنند.

وی با اشاره به هدف گذاری این صندوق برای گسترش چتر حمایتی خود در سطح استان عنوان کرد: در این راستا قرارگاه «کرامت» را در استان راه اندازی کرده‌ایم.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر لرستان با بیان اینکه این قرارگاه خرداد ماه امسال در تهران و در دهه کرامت راه اندازی شد عنوان کرد: مدیران صندوق در تمامی دفاتر استان‌ها به عنوان فرماندهان این قرار گاه شروع به فعالیت کردند.

عسگریان با تاکید بر اینکه این قرارگاه به اندازه کل سال‌های گذشته فعالیت صندوق، سهمیه تکلیفی برای خود در راستای تحت پوشش قرار دادن افراد در نظر گرفته است افزود: در استان این سهمیه ۱۸ هزار و ۵۵۵ نفر طی امسال خواهد بود، این عدد در کل کشور یک میلیون نفر است.

وی با اشاره به پرداخت مستمری پیری، مستمری بازماندگان و همچنین از کار افتادگی از سوی صندوق اجتماعی روستاییان و عشایر عنوان کرد: یکی دیگر از مزیت‌های این صندوق بیمه، سهم دو برابری دولت در پرداخت حق بیمه و همچنین انتقال سوابق بیمه‌ای از صندوق به سایر صندوق‌ها است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =