صندوق کارآفرینی امید

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید با اشاره به اینکه ۱۷۰۰ طرح در خراسان‌رضوی مورد حمایت این صندوق قرار گرفته است، گفت: این طرح‌ها بیش از ۵۰۰۰ اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، نعمت الله رضایی امروز ۱۲ آبان، در مراسم افتتاح طرح تولید انواع کیف‌های چرم در مشهد و در جمع خبرنگاران در خصوص حمایت‌های صورت گرفته در حوزه اشتغال اظهارکرد: یکی از اولویت‌های دولت مردمی سیزدهم ایجاد اشتغال در مناطق مختلف کشور به ویژه مناطق محروم و مناطق روستایی است. صندوق کارآفرینی امید در راستای عملیاتی کردن این سیاست تمام توان خود را در راستای سوق دادن منابع مورد نیاز برای ایجاد اشتغال مستقیم مردمی که تخصص و مهارت لازم را دارند، اما سرمایه مورد نیاز را ندارند به کار گرفته است.

وی افزود: صندوق کارآفرینی امید در سال جاری تاکنون از ۳۳ هزار طرح کارآفرین در سراسر کشور حمایت کرده و بیش از ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در این زمینه پرداخت شده است که این میزان سبب ایجاد ۱۰۰ هزار شغل شده است.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید تصریح کرد: ۱۷۰۰ طرح در خراسان‌رضوی مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار گرفته این طرح‌ها بیش از ۵۰۰۰ اشتغال مستقیم و غیر مستقیم ایجاد کرده است. بر این اساس ۱۹۶۰ شغل مستقیم در سامانه رصد ثبت شده است.

رضایی عنوان کرد: فعالیت‌های صندوق باید متناسب با ویژگی‌های منطقه باشد؛ به طور مثال طرح امروز تولید چرم مشهد به ویژه در خصوص صنایع وابسته به چرم بوده که این صنایع دستی و بسیار کاربردی است.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید افزود: طرح تولید چرم در مشهد برای ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.۲۰ نفر در مجموعه طرح در حال فعالیت هستند و ۵۰۰ نفر دیگر نیز افرادی هستند که توسط کارآفرینان توانمند شده‌ و کارهای نیمه ساخته به آن‌ها تحویل داده می‌شود. این افراد در منزل خود به صورت دستی صنایع را تولید کرده و به کارگاه تحویل می‌دهند و برای بازار فروش ارسال می‌شود.

طرح تولید انواع کیف‌های چرم در مشهد با دریافت تسهیلات ۲ میلیارد تومان به صورت مستقیم برای ۲۰ نفر و به صورت غیر مستقیم برای ۲۵۰ نفر اشتغال ایجاد کرده است. این مجموعه با میزان ۷ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری راه‌اندازی شده است.

پرداخت ۲۸۰ میلیارد تومان تسهیلات به خراسان رضوی توسط صندوق کارآفرینی امید

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید همچنین در حاشیه بازدید از کارخانه نوآوری مشهد و در جمع خبرنگاران در خصوص واحدهای راکد اظهار کرد: سال گذشته صندوق کارآفرینی امید تفاهم‌نامه‌ای را با نهضت احیا با حضور دکتر مخبر، معاون اول رئیس جمهور به امضا رساند، مبنی بر اینکه در سال جاری ۱۰۰۰ واحد اقتصادی اعم از واحدهای نیمه‌تمام، واحدهای راکد و نیمه راکد به ویژه واحدهایی‌ که زیر ظرفیت تولید خود فعالیت دارند، در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: تاکنون ۳۵۷ واحد در کشور مورد حمایت صندوق کارآفرینی امید قرار گرفته که از این میزان ۱۵ واحد متعلق به خراسان رضوی است. بیش از ۶۲۴ میلیارد تومان تسهیلات به این واحدهای راکد در سراسر کشور اختصاص داده شده است. همچنین ۲۷۰۰ میلیارد تومان سرمایه راکد و نیمه فعال به چرخه تولید بازگشته است.

مدیر عامل صندوق کارآفرینی امید تصریح کرد: ۷۹۶۰ اشتغال جدید در این واحدها ایجاد شده است. این روند ادامه دارد و امیدواریم تا پایان سال ۱۰۰۰ واحد مدنظر به سرانجام برسد.

وی در خصوص اشتغال روستایی اظهارکرد: در سال اول دولت سیزدهم از شهریور سال گذشته تا شهریور سال جاری صندوق کارآفرینی امید ۶۴ هزار طرح با ۱۷۵ هزار شغل را در سراسر کشور مورد حمایت قرار داده که نسبت سهم خراسان رضوی بیش از جمعیت این استان است.

رضایی عنوان کرد: پرداخت ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات در سال جاری در دستور کار است. تاکنون ۵ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات در سراسر کشور پرداخت کرده‌ایم که از این میزان تسهیلات پرداخت شده، سهم خراسان رضوی ۲۸۰ میلیارد تومان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =