مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان روستاییان و عشایر آذربایجان غربی گفت: در حال حاضر استان از نظر تعداد بیمه شده در ۶ ماهه اول سال رتبه اول کشوری قرار دارد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، سیروس محمودیان در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه ۱۵۶ هزار خانوار در استان هم اینک تحت پوشش مزایای این صندوق دولتی قرار دارند، گفت: در ۶ ماهه اول سال جاری بیش از ۱۶ هزار نفر بیمه شده جدید به عضویت این صندوق استان درآمده و این استان رتبه اول کشوری را از نظر تعداد بیمه شده جدید به خود اختصاص داده است.

محمودیان افزود: تعداد مستمری بگیران صندوق در استان بیش از ۵۳۰۰ نفر است که از این تعداد ۲۰۲ نفر بازنشسته سالمندی، ۱۵۲۶ نفر مستمری بگیر بازنشسته پیش از موعد، ۳۲۸۷ نفر مستمری بگیر فوتی و تعداد ۳۸۳ نفر از مستمری ازکارافتادگی کلی بهره مند هستند.

وی گفت تمامی خانم ها و آقایان ۱۸ الی ۵۰ سال سن می توانند با عضویت در این صندوق از ۷۰ درصد یارانه دولت در پرداخت حق بیمه و همچنین مزایای مستمری های بازنشستگی، از کارافتادگی کلی، مستمری بازماندگان، و انتقال سوابق به تامین اجتماعی بهره مند شوند، ضمن آنکه پرداخت حق بیمه به صورت سالیانه و یا در اقساط ۳ و ۶ ماهه است.

وی با اشاره به جامعه هدف صندوق گفت، علاوه بر کشاورزان، روستاییان، عشایر و ساکنین شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، تمامی افراد فاقد بیمه دولتی ساکن شهر در حوزه مشاغل فصلی اعم از مشاغل حوزه صنعت و ساختمان و خدمات وابسته، حوزه مشاغل صنعت، معدن و تجارت، حوزه مشاغل حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی، حوزه مشاغل صنایع دستی و گردشگری، شاغلین حوزه ورزش، شاغلین حوزه سرگرمی و هنر،شاغلین حوزه خدمات عمومی، شاغلین حوزه آرایشی و بهداشتی، شاغلین حوزه کشاورزی و فعالیت های خدماتی وابسته و خانواده های معزز ایثارگران می‌توانند به عضویت این صندوق درآیند.

وی اظهار کرد: در حال حاضر ۹۷ کارگزاری در سطح استان فعالیت می کنند و افراد می توانند جهت عضویت و یا تمدید بیمه خود به نزدیکترین کارگزاری محل سکونت خود مراجعه نمایند.

همچنین مدیر صندوق استان عنوان کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در سال ۱۳۸۴ با مصوبه هیات دولت و به منظور حمایت از روستاییان و عشایر و کشاورزان تأسیس شد تا این اقشار نیز تحت پوشش حمایت‌های اجتماعی قرار گیرند.

وی ادامه داد: این صندوق زیرمجموعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است و رویکرد آن ارائه خدمات بیمه اجتماعی بلندمدت به کلیه اقشار فاقد بیمه تأمین اجتماعی ساکن شهر و همچنین کشاورزان، روستاییان و عشایر در بخش‌های مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و فوت است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =