کد خبر: 35938
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۱۶
خانه بهداشت روستایی

بخشدار مرکزی چناران گفت: دسترسی به خدمات پزشکان متخصص علاوه بر تحمیل هزینه‌های بسیار، در برخی شهرهای کوچک با محدودیت مواجه بوده و در روستاها میسر نیست.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، رضا داروغه افزود: در دومین مرحله از طرح برخورداری ساکنان روستاهای این شهرستان از خدمات چشم‌پزشکی و بینایی‌سنجی ٢۵٠ نفر به‌ صورت رایگان در قالب طرح جهادی مشترک با پزشکان بیمارستان خاتم‌الانبیاء(ص) از این خدمات بهره‌مند شدند.

وی اظهار کرد: با تکیه بر ظرفیت نهاد مردمی دهیاری و امکان بهره‌گیری از طرح‌های جهادی متخصصان حوزه پزشکی و طبابت به ارائه سهل و رایگان این خدمات در روستاها معطوف شده‌ایم.

بخشدار مرکزی چناران افزود: در مرحله اول اجرای این طرح ١٢٠ نفر در روستای گاه و سپس در مرحله دوم ٢۵٠ نفر در روستای جوکال مورد معاینه چشم‌پزشکان و بینایی‌سنج‌ها قرار گرفته‌اند.

به گزارش روابط عمومی بخشداری چناران داروغه بیان کرد: تشخیص عیوب انکساری، اختلالات دید، انحرافات عضلانی انکساری، حساسیت‌های چشمی و... از جمله خدماتی است که با تشخیص پزشک متخصص ضرورت انجام عمل جراحی، استفاده از عینک یا مصرف دارو برای مداوای بیماران تجویز و توصیه شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 6 =