کد خبر: 35920
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۶
زهرایی

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت : 16 هزار روستا یا آب شرب نداشته و یا از آب شرب پایدار برخوردار نیستند و از سوی دیگر علاوه بر اینکه دارای آب شرب سالم نیستند، از شبکه فرسوده رنج می‌برند و خوشبختانه با قراردادی که با دولت بسته شده، برای هفت هزار و 138 روستای کشور شامل 300 روستای آذربایجان‌غربی قرارداد همکاری برای محرومیت‌زدایی بسته شده است.

به گزارش روستانیوز، سردار زهرایی اظهار داشت: در این راستا از اردیبهشت ماه این کار آغاز شده و مقرر است که در عرض 30 ماه به پایان برسد و هم اکنون مشکل آب شرب 300 روستا به پایان رسیده است.

رئیس سازمان بسیج سازندگی کشور گفت: حتی مقرر شده که سایر روستاها نیز به این طرح ملحق شده و هفت هزار روستای دارای مشکل آب شرب به 16 هزار واحد برسد و در این رابطه باید شناسایی این روستاها و انعقاد قراردادهای آن انجام شود و بنابراین باید 300 روستای دیگر آذربایجان‌غربی نیز وارد این طرح شود.

وی با اشاره به طرح ملی مسکن افزود: بسیج سازندگی تاکنون ورود جدی به مساکن شهری نیافته اما در مسکن روستایی ورود کرده است و تفاهم نامه‌ای در این رابطه نوشته شده و در گام نخست برای 40 هزار مسکن مددجویی کمیته امداد، تفاهم‌نامه بسته شده و از اردیبهشت ماه عملیات اجرایی آن آغاز شده است و در بازه زمانی 30 ماهه به پایان می‌رسد.

سردار زهرایی اظهار داشت: تاکنون هزار و 650 واحد به مرحله نازک‌کاری رسیده و 700 واحد نیز به پایان رسیده است و سهم مسکن مددجویی کمیته امداد آذربایجان‌غربی توسط قرارگاه حمزه سیداشهدا(ع) انجام می‌شود و سهم این استان، 400 واحد است.

وی در ادامه با اشاره به اختصاص قیر به بسیج سازندگی گفت: بسیج در این رابطه در مصارف مختلفی مانند جاده بین مزارع، محوطه گلزار شهدا، محوطه پاسگاه و پایگاه های نظامی، آسفالت را مورد استفاده قرار می‌دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =