کد خبر: 35853
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
قانون

65 پرونده در کل امسال تشکیل شده است و در حال بررسی و بازرسی هستند لذا تاکید می شود بازرسی موردی در این اداره کل انجام نمی‌پذیرد.

به گزارش روستانیوز، روح الله محبوبی گفت: ، همکاران اداره کل بازرسی استان به موضوع تخلفات اداری وارد شده، و در این راستا 65 پرونده در کل امسال تشکیل شده است و در حال بررسی و بازرسی هستند لذا تاکید می شود بازرسی موردی در این اداره کل انجام نمی‌پذیرد.

وی با اشاره به اینکه در شیوه بازرسی فوق‌العاده، برخی مسائلی که در سطح کشور مطرح می‌شود، ممکن است توسط رهبر معظم انقلاب یا رئیس‌جمهور و یا قوه‌قضائیه و کمیسیون اصل 90 قانون اساسی دستور بازرسی داده شوند افزود: البته وزرا و یا بالاترین مقام دستگاه‌ها نیز می توانند چنین درخواستی را انجام دهند.


محبوبی در ادامه با اشاره به اینکه نتیجه این سه نوع بازرسی منجر به کشف جرم، تخلفات اداری و یا سوءجریان می‌شود تصریح کرد: در این راستا از مهر سال گذشته تا مهر امسال، 25 فقره پرونده تشکیل شده که منجر به کشف جرم شده است و 69 کارمند دولتی برای تعقیب کیفری به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

وی اظهار داشت: همچنین 72 فقره پرونده نیز منجر به کشف تخلف اداری شده و 233 نفر کارمند به تخلفات اداری معرفی شده‌اند.

وزارت نیرو مسئولیت نظارت بر اجرای پروژه انتقال آب به دریاچه ارومیه را دارد. مدیر کل بازرسی آذربایجان‌غربی افزود: تونل انتقال آب از زاب به دریاچه ارومیه نیز یک پروژه فاخری است که در استان اجرا شده و اگر اقدامات به موقع انجام شود تا پایان سال، آب به تونل خواهد رسید و روند انتقال انجام می‌شود و این در حالی است که متاسفانه نظارت بر اجرای پروژه و پایان‌بخشی آن بر عهده وزارت نیرو گذارده شده است و آذربایجان‌غربی هیچ گونه نظارتی بر این موضوع ندارد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه از سیاست‌های سازمان بازرسی، موضوع حمایت از تولید است بیان کرد: در این رابطه از شرکت‌های دانش‌بنیان، فناور و سرمایه‌گذاری حمایت جدی می‌کند و خوشبختانه بسیاری از مشکلات این واحدها با تعامل با دستگاه‌های متولی حل شده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 8 =