کد خبر: 35756
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۹
آبرسانی

۹۱ کیلومتر شبکه آب در حوزه روستایی خراسان جنوبی در یک سال اخیر اصلاح شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گفت: خراسان جنوبی هزار و ۷۴۹ روستا با ۳۰۳ هزار و ۷۵۵ نفر جمعیت دارد که ضریب بهره مندی آب در روستاهای استان ۷۸.۸ درصد است.

امامی افزود: برای آبرسانی به هزار روستا، ۴ هزار و ۵۴۷ کیلومتر خط انتقال، ۴ هزار و ۹۲ کیلومتر شبکه توزیع، ۵۶۰ باب ایستگاه پمپاژ و ۱۶۷ هزار و ۵۸۲ مترمکعب مخزن، تاسیسات ایجاد شده است و آب مورد نیاز این روستاها از ۲۴۲ حلقه چاه و ۸۴ دهنه چشمه و قنات تامین می‌شود.


وی افزود: در یک سال اخیر اقدامات متعددی در حوزه آب روستایی انجام شده است که از آن جمله می‌توان به اصلاح ۹۱.۲ کیلومتر شبکه، ۱۲۰.۲ کیلومتر توسعه شبکه‌های فرسوده روستاها و تعویض ۴هزار و ۵۲ کنتور خراب اشاره کرد.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: آبرسانی و پایدارسازی شبکه آب ۳۳ روستا در سطح استان با حجم عملیات ۶۷.۲ کیلومتر لوله گذاری خط انتقال، ۲۶ کیلومتر اصلاح شبکه توزیع و ۲هزار و ۹۰۰ متر مکعب مخزن انجام شده است.


امامی از واگذاری ۶هزار و ۷۰۷ واحد انشعاب آب در یک سال اخیر در مناطق روستایی خبر داد و گفت: عملیات آبرسانی به ۸۰ روستا در سطح استان (۴۹ روستا بالای ۲۰ خانوار و ۳۱ روستا زیر ۲۰ خانوار) با حجم عملیات ۳۲۰ کیلومتر لوله‌گذاری و ۱۲هزار و ۱۱۰ مترمکعب مخزن ذخیره و ۲۵ باب ایستگاه پمپاژ، توسط قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با پیشرفت فیزیکی ۳۲ درصد در حال انجام است.


وی به پروژه‌های در دست اقدام جهت آبرسانی به روستاها شامل ۶۳ باب مخزن به حجم ۹۴۵۰ متر مکعب مخزن، ۳۷۱ کیلومتر لوله گذاری خط انتقال و ۲۴ باب ایستگاه پمپاژ برای آبرسانی به ۶۰ روستا با پیشرفت فیزیکی ۶۵ درصد اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 6 =