کد خبر: 35747
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۲
زکات

امام جمعه سلطانیه، از رشد ۱۱۷ درصدی جمع‌آوری زکات در این شهرستان خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از صدا و سیما، حجت‌الاسلام عمران حسینی‌نسب صبح امروز (۲ آبان‌ماه) در جلسه شورای زکات شهرستان سلطانیه به پیامدهای اجتماعی فقر اشاره کرد و افزود: همان‌طور که فقر انسان را در معرض کفر قرار می‌دهد، بهبود معیشت مردم آرامش ایمانی جامعه را به همراه دارد.

وی با بیان اینکه دین اسلام راهکارهای عقلانی برای مبارزه با فقر دارد که ترغیب و تشویق به کار، تسهیل دسترسی به اموال و امکانات عمومی از جمله آن‌ها است، تصریح کرد: تشریع وجوب خمس، زکات و صدقه نیز از راهکارهای دین اسلام برای فقرزدایی است.

امام جمعه سلطانیه با توضیح این مطلب که طبق احادیث و روایات نقل شده از ائمه معصومین (ع)، فقر زمینه‌ساز فساد در جامعه است و از هر دری که فقر وارد شود ایمان خارج می‌شود، تاکید کرد: فقر و تنگدستی اخلاق حسنه اسلامی را نیز تحت تأثیر قرار می‌دهد، لذا اگر معیشت مردم بهبود پیدا کند، آرامش در جامعه ارتقا خواهد یافت.

این مسئول در ادامه، رفع نیازهای مادی نیازمندان را از فلسفه‌های زکات برشمرد و با بیان اینکه اگر همه مردم زکات خود را پرداخت کنند، هیچ نیازمندی در جامعه پیدا نمی‌شود، ادامه داد: پرداخت زکات نوعی سرمایه‌گذاری است و موجب بیمه اموال می‌شود.

حسینی‌نسب با بیان اینکه هر چند پرداخت زکات از هر درآمدی مستحب است اما از زکات واجب چیزهایی که زکات آن‌ها در اسلام واجب است نباید غافل شد، بر تبلیغ و فرهنگ‌سازی پرداخت واجب تاکید کرد و گفت: مؤدیان زکات عمل‌کنندگان به دستور خدا و مبلغان زکات مروجان فریضه الهی هستند.

این مسئول، تشکیل جلسات شورای زکات در روستاها را در راستای ترویج زکات مهم دانست و افزود: جلسه شورای زکات در مرحله اول در روستاهای ویر و گوزلدره این شهرستان برگزار خواهد شد.

در ادامه این جلسه بیگدلی، رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) سلطانیه نیز با تشریح عملکرد شورای زکات، خاطرنشان کرد: در شش ماه اول امسال، یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان زکات در این شهرستان جمع‌آوری شده که نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۱۷ درصد رشد داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =