کد خبر: 35734
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۲۰
انگور

استاندار خراسان شمالی گفت: با توجه به پتانسیل و ظرفیت بالقوه استان در حوزه محصول انگور، با برگزاری جلسات توجیهی بستر صادرات آن به کشور پاکستان و سایر کشورها فراهم شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، محمد رضا حسین نژاد صبح امروز در نشست تخصصی میز انگور خراسان شمالی، بر ضرورت ایجاد زنجیره صنایع تکمیلی محصولات کشاورزی تاکید کرد و افزود: استفاده از مزیت های استان به ویژه حوزه کشاورزی، امری ضروری است و خراسان شمالی به عنوان استانی با پتانسیل های بالای کشاورزی می تواند مسیر توسعه را هموارتر کند.

وی خرید تضمینی انگور و شناسایی بازارهای فروش را از جمله ارکان مهم حمایتی دانست و گفت: با این اقدامات، باغداران با اطمینان بیشتری نسبت به تولید حرکت خواهند کرد.

دکتر حسین نژاد تصریح کرد: با کامل شدن زنجیره صنایع در هر نوع محصول و بهره مندی از تجارب جهانی، هدف اصلی خود را با اداره علمی و روش های جدید در راستای توسعه اقتصادی دنبال می کنیم.

وی افزود: برگزاری این نوع نشست ها باید در راستای آموزش برای رسیدن به وضعیت مطلوب و ترویج تولید انجام شود.

در ادامه این نشست تخصصی، پروفسور محمد حسین پاپلی یزدی پژوهشگر حوزه توسعه و برنامه ریزی روستایی کشور نیز گفت: برای اینکه انگور بعنوان پایه و اساس توسعه قرار گیرد ضروری است تا زنجیره غذایی و صنایع شکل گیرد.

وی افزود: مشکل ما نداشتن زنجیره کامل صنعتی است و اجرای طرح فراز بدون وجود زنجیره پیشین و پسین امکانپذیر نخواهد بود؛ زیرا به دلیل عدم رعایت مسائل سنتی، مصرف آب افزایش یافته است.

وی خاطرنشان کرد: خراسان شمالی به دلیل وجود پتانسیل های بالقوه در حوزه انگور می تواند الگوی کشور قرار گیرد و انگور خراسان شمالی ظرفیت ثبت ملی و جهانی را نیز دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =