کد خبر: 35697
تاریخ انتشار: ۱ آبان ۱۴۰۱ - ۱۹:۵۶
مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان وعشایر استان بوشهر از پوشش بالای ۳۰ درصدی جمعیت روستایی استان در صندوق خبر داد و گفت: دشتی وتنگستان کمترین آمار زیر پوشش هستند.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، کیانوش کازرونی ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در قالب طرح قرارگاه کرامت یک‌میلیون بیمه‌شده جدید زیرپوشش بیمه این صندوق در سراسر کشور خواهند رفت.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر بوشهر از تشکیل قرارگاه کرامت در این صندوق خبر داد و گفت: سهم استان بوشهر در قالب طرح قرارگاه کرامت ۸ هزار نفر است که تاکنون دو هزار و ۵۰۰ سرپرست خانوار تحت پوشش قرار گرفته‌اند

وی تصریح کرد: بالای ۳۰ درصد جمعیت روستایی استان بوشهر تحت پوشش صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر هستند و تا به امروز ۲۶ هزار سرپرست خانوار در استان بوشهر از خدمات صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر بهره‌مند شده‌اند.

کازرونی اضافه کرد: ۹۵۰ نفر تعداد کل مستمری‌بگیران از صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر هستند که شامل ۱۵۳ سرپرست خانوار از بازنشستگی پیش از موعد، ۱۸۱ سرپرست خانوار ازکارافتادگی و ۴۰۶ سرپرست خانوار از مستمری بازمانده این صندوق استفاده می‌کنند.

وی تصریح کرد: صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر موفق به کسب رتبه دو تمدید بیمه‌شدگان در سطح کشور شده است و همچنین استان بوشهر در سطح کشور رتبه ۱۵ از لحاظ زیرپوشش قرار دادن جامعه هدف را داراست.

کازرونی اضافه کرد: بالاترین آمار بیمه‌ای مربوط به شهرستان دشتستان و کمترین آمار مربوط به شهرستان دشتی و تنگستان است که می‌طلبد مسئولین بیشتر پای‌کار این دو شهرستان باشند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر بوشهر گفت: از شهریور ۱۴۰۰ تاکنون همکاران صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر با حضور در روستاها بیش از ۲۰ میز خدمت برپاشده است.

کازرونی از آغاز اجرا بیمه تکمیلی درمانی مستمری‌بگیران و بازنشستگان این صندوق از پایان آبان ماه برای اولین بار در استان خبر داد و افزود: اکنون امور درمانی افراد تحت پوشش صندوق اجتماعی سازمان بیمه سلامت انجام می‌دهد که تحت پوشش بیمه تکمیلی قرار می‌گیرند افراد تحت پوشش این صندوق برای بهره‌مندی از خدمات درمانی مطلوب با مشکل مواجه نشوند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی، کشاورزان، روستاییان و عشایر استان بوشهر گفت: حقوق مستمری‌بگیران صندوق امسال ۶۰ درصد افزایش یافته است.

تمامی کشاورزان، روستاییان و عشایر تا سقف سنی ۵۰ سال می‌توانند عضو صندوق شوند و سن بازنشستگی این صندوق نیز بر اساس ضوابط و قوانین ۶۵ سال است.

اعضا این صندوق از مزایای بلندمدت شامل از کارافتاده، بازنشستگی و مستمری بازماندگان و همچنین نقل‌وانتقال سوابق بیمه‌ای بهره‌مند هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =