کد خبر: 35611
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۲:۱۱
مدیرصندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان گفت: بر اساس ابلاغ سهمیه استان از سوی ستاد کشوری ثبت نام ۲۵ هزار نفر از روستاییان و عشایر در سطح شهرستان ها برای سالجاری هدف گذاری شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، مهدی سماواتی اظهار داشت: پنج هزار و ۷۰۰ روستایی و عشایر همدانی در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۱ در صندوق بیمه اجتماعی عضو شدند و بیمه ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیز تمدید شده است.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۱۳۲ هزار نفر عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان هستند که از این تعداد هفت هزار و ۴۰۰ خانوار ماهانه مستمری بازنشستگی، از کارافتادگی و بازماندگان دریافت می کنند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان تصریح کرد: مطابق با ماهنامه شهریور ماه ستاد کشوری صندوق، مدیریت صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان با ۶.۲۹ درصد از لحاظ شاخص ضریب پوشش روستاییان و عشایر و شهرهای زیر ۲۰هزار نفر رتبه اول کشور را کسب کرد.

سماواتی، پوشش گسترده بیمه و افزایش ضریب نفوذ بیمه در روستاها و مناطق عشایری استان را از اهداف اصلی صندوق در سال ۱۴۰۱ دانست و افزود: زنان و مردان با سن ۱۸ تا ۵۰ سال امکان ثبت نام در صندوق را دارند و هیچگونه محدودیتی برای اعضای خانوار وجود ندارد.

وی با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین استانداری همدان و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر در تیر ماه سالجاری گفت: بر اساس این تفاهم‌نامه تاکنون در تمامی شهرستان ها ستاد با هدف تبیین صندوق و مزایای صندوق برای مسئولان و حمایت دستگاه ها از صندوق در روستاها است و ائمه جماعات، دهیاران، بهورزان، شوراها و معتمدین مهمترین افراد در زمینه اطلاع رسانی و فرهنگی سازی هستند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان با اشاره به اینکه برترین شهرستان های استان در مدت ۶ ماه سال بر حسب سهمیه بیمه شدگان به ترتیب شهرستان بهار با ۳۰ درصد، فامنین با ۲۶ درصد و همدان با ۲۴ درصد بوده است افزود: براساس تعداد بیمه شدگان، شهرستان های همدان، ملایر و کبودرآهنگ بیشترین تعداد بیمه شدگان را به خود اختصاص دادند.

سماواتی اظهار داشت: تعداد ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از جامعه عشایری استان زیرپوشش صندوق قرار دارند که در سطح کشور از لحاظ ضریب پوشش بیمه، رتبه سوم جذب عشایر است.

وی تعداد جامعه مشمول استان را ۱۵۰ هزار و ۳۰۰ نفر برشمرد و افزود: تاکنون ۱۲۸ هزار نفر تحت پوشش صندوق استان قرار گرفته اند.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان گفت: در ۶ ماهه نخست سال در ۲ مرحله میز خدمت سراسری در روستاهای استان برگزار و برای اولین بار در سطح کشور میز خدمت سراسری با حضور تمامی همکاران استان در نماز جمعه های مناطق مختلف استان اجرایی شد.

سماواتی با اشاره به تقویت صندوق عشایر در فضای مجازی در راستای آشنایی کامل با قوانین، آیین نامه ها و راهکارهای بازاریابی تصریح کرد: از ظرفیت های صدا و سیما، رادیو و خبرگزاری ها برای اطلاع رسانی از شرایط و مزایای صندوق استفاده شده است.

وی افزود: کاهش ۱۴ سال از سن بیمه شدگان جدید که از سال ۸۹ از ۵۰ سال سن به ۳۶ سال در سال ۱۴۰۱ توجه و اهمیت جوانان به موضوع بیمه در زندگی را نسبت به گذشته نشان می دهد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان گفت: متاسفانه بسیاری از خانواده ها بر این باورند در صورت بیمه سرپرست خانواده نیاز به بیمه همسر و فرزندان نیست در صورتی که با تمهیدات صندوق بیمه روستاییان و عشایر همسر و هر فرزند بالای ۱۸سال می توانند به صورت جداگانه بیمه باشند و حقوق مجزایی دریافت کنند.

سماواتی با اشاره به اینکه بسیاری از جوانان روستایی بیمه خود را به تعویق انداخته و در سنین بالا اقدام به بیمه خود می کنند اظهار داشت: باید در سنین پایین نسبت به بیمه اقدام و برای خود و خانواده آرامش ایجاد کنند زیرا حادثه خبر نمی کند.

وی از رشد ۳۹۶ درصدی ثبت نام بانوان از سال ۸۹ تا سال ۱۴۰۱ خبر داد و تصریح کرد: این موضوع شناخت بهتر بانوان روستایی از صندوق روستای و عشایر و آینده نگری درست آنها را نشان می دهد.

مدیر صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر استان همدان افزود: جامعه هدف این صندوق ساکنین روستا و مناطق عشایری، افراد ساکن در شهرهای زیر ۲۰هزار نفر و شاغلین فصلی، قالیبافان، زنبورداران، کشاورزان شهرهای با جمعیت بالای ۲۰ هزار نفر هستند.

وی ادامه داد: همچنین رانندگان برون شهری در روستاها و شهرهای زیر ۲۰هزار نفر، زنان سرپرست خانوار بهزیستی، تمامی مشاغل وابسته به کشاورزی، کارکنان مراکز دامپزشکی، اعضا سازمان نظام مهندسی کشاورزی و شاغلین صنایع دستی در شهر و روستا و کارگران فصلی مشمول عضویت و استفاده از مزایای صندوق هستند.

سماواتی گفت: بازنشستگی، ازکارافتادگی، مستمری فوت به بازماندگان از مزایای اصلی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر محسوب می شود و هر فرد زن و مرد با سن ۱۸ تا ۵۰ سال با حضور در کارگزارای رسمی صندوق در سراسر استان می تواند نسبت به ثبت نام و عضویت خود اقدام کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =