پیری

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه گفت: این بیمه در دوران پیری عصای دست کشاورزان می‌شود.

به گزارش روستانیوز، محسن رشیدی اقدم، امروز(۲۴ مهر) در گردهمایی بیمه محصولات کشاورزی که با حضور جمعی از کشاورزان کرمانشاه برگزار شد، از صندوق بیمه روستائیان و عشایر به عنوان یکی از سه صندوق بزرگ اجتماعی کشور بعد از بیمه های خدمات درمانی و تامین اجتماعی یاد کرد و افزود: این بیمه مزیت‌های زیادی برای کشاورزان داشته و عصای دست آنها در دوران کهنسالی و پیری خواهد شد.

وی با اشاره به جایگاه خوب استان کرمانشاه در بین دیگر استان‌های کشور در حوزه عملکردی بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر افزود: کرمانشاه سال گذشته و در شش ماه نخست امسال، رتبه سوم کشوری را از نظر جذب افراد واجد شرایط کسب کرده است.

مدیر صندوق بیمه کشاورزان، روستاییان و عشایر استان کرمانشاه با اشاره به تخصیص سهمیه ۲۱ هزار نفری امسال استان برای بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر، ابراز امیدواری کرد: با مشارکت خوب کشاورزان شاهد جذب کامل این سهمیه در استان باشیم.

رشیدی‌اقدم سپس سهم دو برابری دولت در پرداخت حق بیمه و امکان انتقال سوابق بیمه‌ای از صندوق به سایر صندوق‌ها را از ویژگی‌های برجسته صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر برشمرد و افزود: پرداخت مستمری پیری، مستمری بازماندگان و مستمری از کارافتادگی سه خدمت اصلی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر به اعضای خود است.

وی در مورد شرایط عضویت در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر نیز گفت: روستائیان، عشایر، رانندگان حمل بار و مسافر در روستاها و شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، کشاورزان غیرساکن روستا، قالیبافان، زنبورداران، مشاغل حوزه صنایع دستی و کارکنان مراکز و شرکت‌های وابسته به سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی و نظام دامپزشکی می توانند عضو صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر شوند.

وی افزود: هم‌اکنون حداقل حق بیمه صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستائیان و عشایر ماهانه ۵۰ هزار تومان و حداکثر آن ۱۳۰ هزار تومان است که این حق بیمه به صورت سالانه دریافت می شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =