کد خبر: 35375
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۷
ماهی

فلاحی، پرورش دهنده ماهیان سردابی در گلستان گفت: با توجه اختصاص آب باکیفیت استان به پرورش ماهی قزل آلا، به جرات می توان گفت که با کیفیت ترین ماهی کشور در گلستان تولید می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از بازار، محمود فلاحی اظهار کرد: متاسفانه به رغم برخورداری کیفیت بالای ماهیان سردابی استان، صادراتی در حوزه آبزیان به جز میگو از گلستان انجام نمی شود.

این پرورش دهنده ماهیان سردابی در گلستان افزود: تعدادی از استان ها مانند خراسان شمالی، رضوی، سمنان، چهارمحال بختیاری، لرستان و قزوین تولید مازاد دارند و از این مناطق ماهی قزل آلا به خارج کشور صادر می شود.

وی ادامه داد: عدم صادرات ماهی سبب ضرر و زیان برای تولید کننده شده و درصورت تداوم این شرایط منجر به تغییر کاربری واحد تولیدی می شود.

فلاحی ضمن بیان این نکته که عدم صادرات ماهیان سردابی باعث می شود تولیدکننده به سوی پرورش ماهیان خاویاری برود، خاطرنشان کرد: صادرات ماهایان خاویاری راحت تر بوده و چالش کمتری دارد.

وی اظهار کرد: با توجه به چشمه ها و رودخانه هایی که به پرورش ماهی قزل آلا اختصاص دادیم به جرات می توان گفت با کیفیت ترین ماهی کشور در گلستان تولید می‌شود.

به گفته وی، در استان هر رودخانه یک مکان پرورش ماهی است زیرا آب رودخانه های استان از لحاظ آلودگی و بیماری ها، جزء بهترین آب های دنیا است.

فلاحی یاد آور شد: در حال حاضر ماهی هایی با کیفیت پائین تر از استان های همجوار با قیمت کمتر وارد استان می شود و چون قیمت تمام شده تولیدکنندگان گلستانی به دلیل کیفیت بالا، بیش از تعرفه فروش این ماهیان است در گلستان با استقبال کمتری مواجه می شود.

وی افزود: به همین خاطر اغلب تولیدکنندگان گلستانی محصولات خود را به استان‌هایی مثل تهران و مازندران که ماهی تخصصی را می‌شناسند، صادر می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =