کد خبر: 35263
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۳۰
اراضی

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: از مساحت ۱۸ میلیون هکتار اراضی کشاورزی کشور حدود یک میلیون و ۸۰۰ هکتار معادل ۱۰ درصد دارای سند هستند.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، حسن بابایی ظهر شنبه در حاشیه نشست شورای حفظ حقوق بیت المال استان بوشهر در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در راستای عمل به مسئولیت‌های خود اقدامات خوبی را انجام داده است.

وی اضافه کرد: یکی از اولویت‌های ما بحث حدنگاری اراضی کشاورزی و صدور سند است که امیدواریم همه اراضی کشاورزی استان بوشهر تا پایان سال دارای سند حدنگاری شوند.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور افزود: تاکنون حدود ۳۱ درصد از اراضی کشاورزی صاحب سند مالکیت شده‌اند که امیدواریم مساحت ۲۰۰ هکتاری استان بوشهر نیز صاحب سند شوند.

وی با اشاره به صدور هزار و ۶۰۰ سند روستایی خاطرنشان کرد: صدور اسناد زمین‌های روستایی را به صورت یک اولویت در دستور کار داریم.

بابایی افزود: در سواحل با رعایت حریم ۶۰ متری دو هزار و ۹۱۲ هکتار از اراضی ساحلی استان بوشهر به صورت کامل تثبیت شده و برای دو هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی سند حدنگاری صادر شده و به زودی برای بقیه اراضی نیز صادر می‌شود.

وی با اشاره به صدور سند برای جزایر خارگ و خارکو تاکید کرد: در خصوص تالاب‌ها، دریاچه‌ها، جنگل‌ها و جزایر پس از تثبیت سند مالکیت صادر می‌شود و در این زمینه به تکلیف قانونی خود عمل می‌کنیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با ابراز امیدواری برای تکمیل حدنگاری در استان بوشهر افزود: از ۱۶۴ میلیون هکتار اراضی سطح کشور تاکنون ۱۳۷ میلیون هکتار عرصه ملی هستند که برای ۱۳۲ میلیون هکتار معادل ۹۸ درصد سند صادر شده است.

وی ادامه داد: همچنین از مساحت ۱۸ میلیون هکتار اراضی کشاورزی کشور حدود یک میلیون و ۸۰۰ هکتار معادل ۱۰ درصد دارای سند هستند که اقدامات خوبی از سوی سازمان جهاد کشاورزی صورت گرفته و امیدواریم تا پایان سال به مرز ۳۰ درصد برسیم.

بابایی با اشاره به اینکه صدور اسناد اراضی مالک‌محور است از کشاورزان و مالکان اراضی خواست که در زمینه تشکیل پرونده برای صدور سند اقدامات لازم را انجام دهند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =