زرشک

رئیس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: همزمان با برگزاری جشنواره ملی زرشک ۱۲ هکتار از اراضی ملی برای ایجاد بارگاه زرشک به صورت رایگان به کشاورزان واگذار می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، مهدی جعفری عصر امروز یکشنبه در شورای سیاست گذاری جشنواره ملی زرشک با ارائه گزارشی از آخرین اقدامات انجام شده در این خصوص بیان داشت: همزمان با برگزاری جشنواره ملی زرشک، اسناد مربوط به واگذاری ۱۲ هکتار از اراضی ملی برای ایجاد بارگاه زرشک به کشاورزان داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ایجاد شهرک بارگاهی زرشک از مطالبات چندین ساله زرشک کاران است، افزود: این زمین‌ها رایگان به ۲۲۵ نفر از کشاورزان واگذار می‌شود که تاکنون ۱۴۵ کشاورز زرشک کار افین اقدام لازم را برای این منظور انجام داده‌اند.

وی گفت: کلنگ زنی شهرک زرشک روستای پخت یکی از برنامه‌های جشنواره ملی زرشک است که در آن پیش بینی چند بارگاه، انبار و فرآوری زرشک شده است.

جعفری با بیان اینکه افتتاحیه جشنواره ملی زرشک ۲۱ مهر در روستای افبن زیرکوه و اختتامیه آن ۲۷ مهر در فرهنگسرای بیرجند برگزار می‌شود، ادامه داد: ایجاد مرکز توسعه و ترویج زرشک و عناب هم در قاین اجرایی می‌شود.

وی افزود: در آرین شهر هم کارخانه فرآوری زرشک افتتاح می‌شود و رونمایی از کتاب زرشک و تمبر ویژه جشنواره، تهیه نقشه گردشگری زرشک و برپایی رویداد غذا، شیرینی و نوشیدنی زرشک هم به میزبانی هتل سپهر بیرجند برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 7 =