استاندار خراسان شمالی

استاندار خراسان شمالی گفت: ایجاد اشتغال پایدار در روستاهای این استان در اولویت برنامه کاری تمامی دستگاه‌های اجرایی قرار دارد تا مانع مهاجرت روستایی شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز جمعه در همایش روستا و عشایر خراسان شمالی اظهارداشت: روستاییان برای افزایش درآمد به شهرهاٰ، استان ها و کشورهای خارجی مهاجرت می کنند و اگر به بحث اقتصاد در روستا توجه نشود، مهاجرت و حاشیه نشینی گسترش می یابد.

وی تصریح کرد: روستاییان و عشایر با مهاجرت به شهرها توان خرید زمین را ندارند و به اجبار به حاشیه شهر رو می آورند و یا در آلونک هایی در زمین های کشاورزی اطراف شهر مستقر می شوند.

استاندار خراسان شمالی با بیان اینکه این خطه با داشتن بیش از ۲ میلون و ۵۰۰ هزار واحد دامی، قطب دامپروری کشور محسوب می شود اظهار داشت: باید با تکمیل زنجیره های وابسته، درآمد خانوارهای روستایی را افزایش داد.

حسین نژاد بر رشد بستر اقتصادی در روستاها تاکید کرد و گفت: علاوه بر توسعه زیر ساخت ها، حوزه دانش بنیان را نیز در روستاها تقویت کرد.

وی افزود: دستگاه های مسوول و مربوط در روستاها باید نقشه راهی برای ایجاد طرح های توسعه ای تدوین کنند و طراحی جدیدی برای زیرساخت های دامی و کشاورزی ایجاد کنند.

استاندار خراسان شمالی در بخش دیگری از سخنانش بر افزایش قیمت دام زنده تاکید کرد و گفت: اینک دامداران این استان در فروش دام ضرر می کنند چرا که باید قیمت دام زنده واقعی شود.

حسین نژاد تصریح کرد: بحث قدرت خرید مردم را نیز باید در نظر گرفت که این مهم باید به نوعی ساماندهی شود تا دامپروران پیش از این زیان نکنند.

وی گفت: برای قشر تولید کننده انگیزه ایجاد کنیم تا آنان با استقبال بیشتری به این حرفه ادامه دهند که بحث اقتصادی یکی از این موارد است که باید مد نظر باشد.

این همایش در سالن ورزشی کارگران در گلستان شهر بجنورد برگزار شد و در پایان تعدادی از تولید کنندگان و کارآفرینان برتر در زمینه های مختلف تقدیر شدند.

سطح اراضی کشاورزی و بایر خراسان شمالی ۴۰۰ هزار هکتار است، کل اراضی استان ۲ میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار است که اکنون ۱۳ درصد از این سطح به بخش کشاورزی اختصاص دارد و ۸۷ درصد نیز اراضی غیرکشاورزی است.

۴۴ درصد جمعیت ۸۶۳ هزار نفری این استان در نواحی روستایی سکونت دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 9 =