کد خبر: 34980
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۴
بادام

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: در سال زراعی جاری بیش از هشت هزار و ۲۵۰ تن محصول بادام از باغات استان برداشت شد.

به گزارش روستانیوز، محمدباقر بی پروا، روز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه کل سطح زیر کشت بادام استان پنج هزار و ۹۳۶ هکتار است، افزود: این میزان اراضی شامل پنج هزار و ۵۳۲ هکتار باغ بارور و ۴۰۴ هکتار باغ غیربارور است.

وی با اشاره به اینکه متوسط عملکرد در واحد سطح استان ۱.۵ تن بادام در هکتار است، اظهار داشت: عمده ارقام مورد کشت بادام در باغات استان شامل آذر، فرانیس، شکوفه، سهند و ارقام محلی است.

مدیر امور باغبانی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: این استان بیش از سه درصد از مجموع ۱۷۵ هزار و ۶۳۶ هکتار باغ های زیرکشت بادام کشور را به خود اختصاص داده و در این خصوص حائز رتبه هشتم کشوری است.

بی پروا، ادامه داد: بیشترین میزان بادام استان به ترتیب در شهرستان های شبستر، اسکو، عجب شیر، مراغه ، آذرشهر و مرند تولید می شود که علاوه بر تازه خوری به صورت خشکبار به شهرهای مختلف کشور نیز صادر می شود.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی بر اساس آمار سال ۱۳۹۸ دارای ۱۱۲ هزار و ۱۴۴ هکتار باغ درختان مثمر بوده که به طور عمده شامل سیب، انگور، زردآلو، بادام و گردو است و این استان با برخورداری از ۴.۱۸ درصد از سطح باغ های کشور از نظر وسعت باغ ها رتبه ششم را دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =