کد خبر: 34977
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸
تعاونی فراگیر

رئیس اتاق تعاون استان قزوین گفت: تعیین تکلیف تعاونی‌های روستایی که پیش از انقلاب شکل گرفته‌اند و ایجاد تعاونی‌های جدید توسعه روستایی با همکاری دفتر امور روستایی استانداری درحال پیگیری است که به اشتغال و رونق روستاها کمک می‌کند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایلنا، روح الله زارعی در جلسه هیئت مدیره اتاق بازرگانی که ظهر امروز در سالن جلسات اتاق تعاون برگزار شد، گفت: تعاونی‌ها مشمول ۲۵ درصد بخشودگی مالیات می‌شوند اما دارایی این امر را اعمال نمی‌کند که در نتیجه پیگیری از اتاق ایران و وزارتخانه بنا شد تعاونی‌های مشمول مالیات احصا شده و مشکلات رفع شود.

رئیس اتاق تعاون استان قزوین ادامه داد: در حوزه تعاونی‌های مسکن تعدادی از واحدهای مسکونی فاقد پایان کار بوده و تعدادی از واحدها هم در حال ساخت است که موضوع نظارت بر آن‌ها با نظام مهندسی مطرح شد و موضوع تخفیف در هیئت چهارنفره بررسی خواهد شد.

این مسئول افزود: جهاد کشاورزی در تولید در روستاها مکان‌یابی نکرده و اگر فردی بخواهد یک مرغداری کوچک هم ایجاد کند با مشکل مواجه می‌شود؛ چرا که بر مبنای طرح هادی روستایی و بهداشت محدودیت‌هایی وجود دارد و به همین دلیل ایجاد پردیس‌های تولید روستایی ضرورت دارد.

وی عنوان کرد: داشتن مشاور حقوقی در تعاونی‌ها به کاهش هزینه‌ها کمک می‌کند که این کار از تعاونی درودگران آغاز شده و مشکلات درحال بررسی است و قراردادها در سایر تعاونی‌ها هم در ادامه بررسی می‌شود.

در این جلسه دغدغه تعاونی‌ها مطرح و به داشتن مشاور در حوزه‌های مختلف از جمله حقوقی، بانکی، بیمه و مالیاتی در تعاونی‌ها تاکید شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =