کد خبر: 34976
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۵
ساداتی نژاد

وزیر جهاد کشاورزی از استفاده نانو پوشش‌ها با هدف افزایش و ماندگاری میوه‌های تنظیم بازار در سال جاری خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از بازار، سید جواد ساداتی‌نژاد امروز در حاشیه افتتاح سیزدهمین نمایشگاه ایران نانو ۱۴۰۱ در جمع خبرنگاران در خصوص کاربرد فناوری‌های نوین در صنعت کشاورزی، افزود: نمایشگاه نانو یکی از نمایشگاه‌های مهم کشور است و در وزارت جهاد کشاورزی با محوریت سازمان "تات" کارگروهی تشکیل شده که ریاست آن بر عهده رئیس سازمان تات است.

وی هدف راهبردی این کارگروه را استفاده از محصولات فناورانه در حوزه کشاورزی برشمرد و افزود : هر چند در تات تحقیقات بنیادی در حوزه نانو با رویکرد کشاورزی اجرایی شده است، ولی رویکرد اصلی ما این است که از دستاوردهای تحقیقاتی که تاکنون اجرایی و محصولات آن‌ها عرضه شده است، در حوزه کشاورزی، بهره‌برداری کنیم.

ساداتی‌نژاد با اشاره به جلسه مشترک ستاد نانو در شورای معاونان جهاد کشاورزی گفت : دکتر سرکار، دبیر ستاد نانو بخشی از دستاوردهای این حوزه را در این جلسه ارائه کرد که نمونه آن نانو حباب است و سازمان تات وزارت جهاد کشاورزی این محصول را در حوزه‌های دامپروری و کشاورزی کاربردی کرده و عملکرد خوبی به دست آورده‌ایم.

وی افزود : استفاده از نانو حباب در حوزه شیلات رایج بوده است و در حوزه صنعت طیور، این فناوری کاربردی شده است.

وزیر جهاد کشاورزی افزایش ماندگاری محصولات غذایی را یکی از دغدغه‌های این حوزه نام برد و گفت : با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، امیدواریم بتوانیم میوه تنظیم بازار امسال را با استفاده از نانو فناوری در پوشش میوه‌ها و افزایش ماندگاری، ارائه دهیم.

وی افزود : مردم در زمان عید به دلیل دید و بازدیدها، طیف وسیعی از میوه‌ها را مطالبه می‌کنند؛ از این رو اولین نمونه استفاده از این فناوری را در عرضه میوه تنظیم بازار خواهیم داشت.

ساداتی‌نژاد گفت : ما از همه شرکت‌های دانش‌بنیان و محصولات دانش پایه استقبال می‌کنیم، ضمن آنکه امسال سال دانش‌بنیان و یکی از وظایف ما توسعه این حوزه است.

وی تاکید کرد: اگر محصولاتی در حوزه کشاورزی در شرکت‌های دانش‌بنیان تولید شود، حتما در زمینه تجاری‌سازی و استفاده از آن اقدام خواهیم کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =