کد خبر: 34968
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۲
گردشگری

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران اعلام کرد: جانمایی ۱۱۰ اسکله از برنامه های گردشگری استان برای توسعه و رونق صنعت گردشگری است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، صادق برزگر در آیین افتتاح رستوران نمکی واقع در حومه روستای «اناروَر» بخش مرکزی نوشهر با بیان اینکه شهرستان از ظرفیت های بالایی در حوزه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برخوردار است اظهار کرد: اما هنوز همه این ظرفیت ها بالفعل نشده است.

برزگر با بیان اینکه اولویت اداره کل گردشگری این است تا جایی که قوانین اجازه می دهد مشکلات را برطرف کنیم، افزود: رویکرد ما در اداره کل گردشگری آمایش سرزمین است.

وی اقامتگاه های بوم گردی را یکی از ظرفیت ها و اولویت های مهم در روستاهای مازندران برشمرد و گفت: تعداد این اقامتگاه های بوم گردی در شهرستان نوشهر کم است در حالی که هر روستا باید یک بوم گردی داشته باشد.

مدیرکل گردشگری میراث فرهنگی و صنایع دستی با بیان اینکه ۱۱ اسکله گردشگری در این شهرستان برنامه‌ریزی شده است، خاطرنشان کرد: جانمایی ۱۱۰ اسکله در برنامه های استان است و تا جایی که ممکن است موانع را با کمک استاندار برطرف خواهیم کرد.

برزگر با اشاره به اینکه در شهرستان نوشهر ۲۳ پروژه در مرحله ساخت است افزود: اولویت ما رفع مشکلات است و در همین راستا مشکل اشخاص در بخش تسهیلات از محل تبصره ۱۸ برطرف شده است.

در ادامه این مراسم رستم زرودی فرماندار نوشهر نیز، اظهار کرد: شهرستان نوشهر از یک ظرفیت گردشگری بی نظیر برخوردار است اما به علت پاره‌ای از مشکلات و عدم برنامه ریزی مناسب هنوز از همه ظرفیت آن استفاده نشده است.

وی ابراز تاسف از اینکه آنطور که باید و شاید در حوزه گردشگری کار نشده است افزود: این شهرستان از محدودیت های محیط زیست رنج می برد و نیاز است به صورت ویژه به آن پرداخته شود و تنها در ۱۰ درصد ظرفیت گردشگری شهرستان نوشهر شناخته شده و ۹۰ درصد این ظرفیت همچنان بکر باقی مانده است.

وی راه اندازی پرواز شیراز و تهران را در فرودگاه نوشهر یکی از اقدامات مهم در جهت توسعه گردشگری نوشهر عنوان کرد و گفت: فرودگاه ظرفیت پروازهای خارجی را دارد اما به علت ساخت و سازهایی که در گذشته در چالوس انجام شده با محدودیت مواجه است و در حال حاضر مجوز تخریب سه طبقه از هتلی در چالوس صادر شده و امید است با رفع این موانع شاهد پروازهای خارجی در نوشهر باشیم.

فرماندار نوشهر با بیان اینکه راه‌اندازی پروازهای خارجی، گردشگری منطقه را توسعه خواهد داد افزود: با آمدن مسافران و گردشگران داخلی و خارجی بیشتر، این رستوران ها پاسخگویی مسافران نخواهد بود.

زرودی با ابراز گلایه از اینکه اداره گردشگری نوشهر ساختمان اداری در خور شان ندارد، افزود: شایسته شهرستان گردشگرپذیر نوشهر نیست که ساختمان آن اینگونه باشد.

فرماندار نوشهر با بیان اینکه در این شهرستان ۱۹۰ هزار ویلا وجود دارد که غیربومی هستند، خاطرنشان کرد: مجوز یازده اسکله صادر شده است اما به علت موانع اداری تاکنون از این ظرفیت ها استفاده نشده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 4 =