سالمند

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران گفت: ۳۸ هزار و ۸۰۸ سالمند از خدمات کمیته امداد در استان تهران برخوردار می‌شوند.

به گزارش روستانیوز از پایگاه اطلاع رسانی کمیته امداد، جهانبخش مرادی ضمن گرامیداشت نهم مهر، روز جهانی سالمندان، با اعلام تعداد سالمندان تحت حمایت این نهاد، گفت: هم اکنون ۳۸ هزار و ۸۰۸ سالمند از خدمات حمایتی این نهاد در استان تهران بهره مند هستند؛ که از این تعداد ۳۲ هزار و ۶۰ نفر ساکن مناطق شهری و مابقی ساکن مناطق روستایی هستند. همچنین از این تعداد ۲۸ هزار و۷۸۵ سالمند زن و مابقی مرد هستند.

وی اظهار کرد: سالمندان تحت حمایت از خدمات مختلف حمایتی از جمله، کمک هزینه معیشت، خدمات بهداشتی و درمانی، امور بیمه، کمک هزینه ازدواج فرزندان، وام کارگشایی، ودیعه مسکن، هزینه‌های نگهداری از بیماران زمینگیر و دارای بیماری خاص و صعب العلاج، خدمات تعمیر، احداث و خرید مسکن، خدمات اشتغال، امور فرهنگی و مشاوره‌ای بهره مند می‌شوند.

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران ادامه داد: علاوه بر خدمات مستمر در طول سال، به صورت ویژه در هفته تکریم از منزلت سالمندان تحت حمایت، بالغ بر یک میلیارد تومان به این امر اختصاص داده شده است که در قالب کارت هدیه، بسته های حمایتی و بهداشتی با اولویت سالمندان بیمار، زمینگیر و ساکنین روستا اهداء خواهد شد.

وی بیان کرد: دیدار با سالمندان بستری در آسایشگاه‌ها و غربالگری سلامت سالمندان تحت حمایت از دیگر برنامه‌های این اداره کل به مناسبت هفته سالمند است.

مرادی یادآور شد: ۱۶۸ نفر از سالمندان تحت حمایت این اداره کل نیز در آسایشگاه کهریزک نگهداری می‌شوند.

تأمین هزینه‌های درمانی، تجهیزات پزشکی و لوازم مصرفی بهداشتی؛ نیازهای ضروری سالمندان

معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد استان تهران در پایان به نیازهای اساسی سالمندان تحت حمایت اشاره کرد و گفت: تأمین هزینه‌های درمانی، تجهیزات پزشکی و لوازم مصرفی بهداشتی از جمله نیازهای ضروری این گروه از جامعه هدف تحت حمایت بوده و نیکوکاران می‌توانند برای تأمین نیازهای سالمندان با کمیته امداد استان تهران همکاری کنند.

به گزارش ایرنا، روز جهانی سالمندان در اول اکتبر (مصادف با ۹مهر ماه) هر سال گرامی داشته می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 0 =