کد خبر: 34966
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۷
آبرسانی

طرح آبرسانی به هشت روستای منطقه کسبایر مجتمع شیرین دره بجنورد امروز(شنبه) با حضور استاندار و دیگر مسوولان استانی افتتاح شد و ۳۷ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، این طرح با همکاری بسیج سازندگی سپاه جوادالائمه(ع) خراسان شمالی و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) به مدت سه ماه اجرا و بهره برداری شد.

تکمیل مخزن ۱۵۰ متر مکعبی روستای قراجه، اجرای سه ایستگاه پمپاژ با خط انتقال ۱۸ هزار متر از سد شیرین دره بجنورد از مشخصات این طرح است و با اجرای این طرح ۹۷۴ خانوار بالغ بر ۳۷ هزار نفر از نعمت آب آشامیدنی سالم بهره مند شدند.

خراسان شمالی دارای ۸۶۳ هزار نفر جمعیت است که ۴۴درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند و از ۸۲۳ روستای این استان شمالشرق کشور، ۲۸۳ روستای دارای تنش آبی و ۲۷ روستا دارای تنش حاد آبی هستند.

۸ روستای خراسان شمالی آبرسانی شد

تاکید استاندار خراسان شمالی بر اجرای طرح های آبرسانی

استاندار خراسان شمالی نیز در آیین افتتاح این طرح آبرسانی گفت: برای حل بحران آب استان مشارکت و همراهی دستگاه های اجرایی متولی استان یک امر ضروری است زیرا این موضوع منافع استان را در پی خواهد داشت.

محمد رضا حسین نژاد افزود: در حوزه سیاست تامین آب باید شاهد حداقل برداشت از آب های زیر زمینی باشیم و انتقال از آب های سد در اولویت قرار گیرد.

وی ادامه داد: تامین آب شرب خراسان شمالی با همدلی دستگاه های اجرایی متولی استان برطرف می شود.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

منابع تامین آب خراسان شمالی شامل ۳۷۶ حلقه چاه، ۱۷۸ دهنه چشمه، ۱۱ رشته قنات، سه واحد تصفیه خانه آب سطحی(سد) است و همچنین مخازن ذخایر آب با ۸۱۶ مخزن و ظرفیت ۳۰۰ هزار متر مکعب است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 4 =