کد خبر: 34964
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۵۱
گردشگری روستایی

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی دامغان از برگزاری نخستین جشنواره گردشگری روستایی این شهرستان با عنوان «سفر به دیار قومس» در روستای قوشه خبر داد.

به‌ گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، مهدی قاسمی روز شنبه به رسانه ها گفت: این جشنواره با همکاری بخشداری امیرآباد، شورای اسلامی روستاها و دهیاران بخش امیرآباد، اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان و سایر نهادهای ذی‌ربط، چهاردهم و پانزدهم مهرماه برگزار می‌شود.

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان دامغان با بیان اینکه برگزاری جشنواره‌های روستایی ضروری است، افزود: جشنواره‌ها، نقش قابل‌توجهی در توسعه صنعت گردشگری به ویژه ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی و توانمندسازی منطقه در حوزه عشایری و دامی دارد و در برنامه ششم توسعه گردشگری کشور نیز به آن تأکید شده است.

قاسمی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی هر چه بیشتر شهرستان دامغان و توسعه صنعت گردشگری بخش امیرآباد عنوان و اضافه کرد: زنده نگه‌داشتن آیین‌های کهن و اصیل گذشتگان، افزایش نشاط عمومی، تولید و عرضه صنایع‌دستی و سوغات منطقه و توسعه اشتغال با ایجاد کسب و کارهای کوچک، از دیگر اهداف برگزاری جشنواره سفر به دیار قومس است.

وی ادامه داد: اجرای برنامه‌های آیینی مانند آیین "حنابندان" و "نران"، برپایی نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات، ارائه محصولات بومی، اجرای برنامه‌های ورکشاپ صنایع‌دستی، اجرای موسیقی سنتی محلی منطقه و نی و دف محلی، چوب‌بازی، برگزاری مسابقه‌های متعدد شامل آواها و نواهای چوپانی، پخت غذاهای محلی، از جمله برنامه‌های این جشنواره است.

قاسمی بیان کرد: روستای قوشه، علاوه بر جاذبه‌های تاریخی و طبیعی اطراف خود، دارای آثار تاریخی متعددی در داخل روستا است که با توجه به فاصله مناسب از شهر دامغان، منطقه‌ای مناسب برای معرفی ظرفیت‌های گردشگری شهرستان دامغان است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =