نان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی از برگزاری جشنواره نان سنتی یوخا در شهرستان کلیبر به مناسبت هفته گردشگری خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌ شرقی، احمد حمزه زاده ضمن اعلام این خبر گفت: نان سنتی یوخا از جمله ظرفیت‌های ارزشمند گردشگری غذایی استان است که توسط بانوان پرتلاش عشایر و روستایی منطقه قره‌داغ پخت می‌شود، مهارت پخت این نان سنتی یکم اسفندماه ۱۳۹۷ در جلسه کمیته ثبت ملی میراث‌فرهنگی ناملموس کشور با شماره ۱۷۸۷ به ثبت رسید.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان شرقی در ادامه گفت: در راستای معرفی و ترویج پخت این نان سنتی، جشنواره پخت نان یوخا روز جمعه و شنبه ۸ و ۹ مهرماه سال جاری در شنبه‌بازار شهرستان کلیبر هم‌زمان با حضور تور بین‌المللی دوچرخه‌سواری آذربایجان در این شهرستان برگزار می شد.

حمزه زاده اظهار کرد: این جشنواره فرهنگی که با همکاری اداره میراث‌فرهنگی شهرستان، فرمانداری، دهیاری، نیروی انتظامی، جهاد کشاورزی، شهرداری، سپاه ناحیه، هلال‌احمر و چهار هتل پارادیس، آنزا، ائل یوردی و سئحرما برگزار می‌شود، شامل بخش‌هایی نظیر پخت نان یوخا، نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، فرآورده‌های لبنی و ایستگاه نقاشی برای کودکان خواهد بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =