کد خبر: 34951
تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۵
اراضی

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز گفت: با توجه به وسعت کم البرز، سهم این استان در زمینه تولید محصولات زراعی اندک است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، عبدالرضا روشن نژاد با اشاره به معضل تغییر کاربری و خرد شدن اراضی کشاورزی در البرز اظهار کرد: خرد شدن اراضی کشاورزی و ساخت و ساز بزرگترین تهدید و مانع توسعه کشاورزی استان است و برای اقتصادی کردن تولید باید به سمت تولید محصولاتی برویم که دارای مزیت رقابتی در مقابل تغییر کاربری اراضی باشند.

وی ارتقاء بهره وری منابع تولید با توسعه روش‌های نوین آبیاری، توسعه کشت گلخانه ای، تولید بذر سبزی و صیفی و افزایش بهره وری واحدهای دام، طیور و آبزیان را از مهمترین اولویت‌های کاری سازمان اعلام و خاطرنشان کرد: علاوه براین، در زمینه تولید گیاهان دارویی و پرورش بچه ماهی هم واحدهای مختلفی در استان فعالیت دارند و با توجه به وجود واحدهای تولیدی بزرگ محصولات دام و طیور در استان که به دنبال استفاده از دانش روز برای افزایش بهره وری هستند.

وی توضیح داد: وجود واحدهای تولیدی بزرگ در البرز زمینه همکاری مشترک سازمان جهاد کشاورزی با دانشکده منابع طبیعی و کشاورزی دانشگاه تهران را ایجاد کرده است.

روشن نژاد با اشاره به وسعت کم و سهم اندک استان البرز در زمینه تولید محصولات زراعی، تصریح کرد: در صورت تولید و عرضه بذور اصلاح شده، تا حدودی کمبود تولید محصولات زراعی استان می تواند جبران شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان البرز، با بیان اینکه بستر مناسبی برای تولید بذر سبزی و صیفی جات در استان فراهم است، از اعلام آمادگی سازمان جهاد کشاورزی استان البرز برای حمایت از طرح های پیشنهادی و یافته های دانشگاه در حوزه تولید بذر و توسعه کشت‌های گلخانه‌ای در استان خبر داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =