مسکن مهر

مشکلات تعاونی‌های مسکن مهر و اتحاد و راهکارهایی که رونق هر چه بیشتر فعالیت‌های اقتصادی تعاونی‌ها که در گرو آن است مدنظر می‌باشد. به همین علت مهندس پورموسی به اتفاق کارشناسان و اعضای هیأتهای مدیره شرکت تعاونی و اتحادیه به میزبانی مهندس نایبی رئیس هیأت تصفیه مسکن مهر بخش کارگران رشت برگزار گردید که مسایل و مشکلات موجود در حضور مهندس پورموسی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت و دستور رسیدگی صادر شد.

به گزارش روستانیوز، در این نشست ابتدا نایبی رئیس هیأت مدیره تعاونی مسکن مهر کارگران ضمن خیرمقدم و تشکر از حضور گرم مهندس پورموسی این مدیر مردمی با هیأت همراه آقایان صفرزاده و رودباری به گوشه‌ای از عملکرد خود اشاره داشت و گفت این مجموعه با همکاری هیأت مدیره و اعضای محترم با برنامه‌ریزی‌های انجام شده توانسته‌ایم در مدت کمتر از 6 ماه با نصب و راه‌اندازی آسانسور در طبقات مسکن مهر امیدواری را جایگزین یأس و ناامیدی کنیم که البته باید یادآوری کنم راه‌اندازی آسانسور جزو تعهدات مدیران قبلی بوده که رها کردند اما در مدت کوتاه خدمت خود برای رفاه حال ساکنین راه‌اندازی آسانسور را در مرحله الویت قرار دادم. سپس محوطه‌سازی را در برنامه کاری خود قرار داده و پیگیر موارد آن از شهرداری منطقه 5 رشت هستم که البته جا دارد در همین جا از مهندس عبدالهی شهردار سابق رشت که انصافاً در حق مسکن مهر قدم‌های خوبی برداشت حق‌شناسی بعمل آوریم.

نایبی رئیس تعاونی مسکن مهر بخش کارگران رشت افزود جا دارد تا به خریداران آپارتمان های مسکن مهر یادآوری کنم که چون این آپارتمان‌ها در حال حاضر سند مالکیت ندارند با یک برگ وکالت خریداری نکنید چون خرید و فروش املاکی که فاقد سند مالکیت است وکالت‌نامه اعتبار قانونی ندارد. لازمست تا مدیرکل محترم تعاونی کار و امور اجتماعی جناب مهندس آقاجانی در این زمینه ورود کنند و جلوی این دلال‌بازیها را بگیرند.

نایبی افزود از روزی که مهندس پورموسی این مدیر کاردان و طراح به عنوان رئیس اداره تعاون و کار و امور اجتماعی شهرستان رشت ورود کرد امید و آرزو را به ساکنین مسکن مهر اهداء نموده است. مهندس پورموسی درد کشیده است و درد کشیده هم طبیب است او با کوله‌باری از تجربه می‌خواهد مسکن مهر را در شهرستان رشت سر و سامان دهد. نایبی در ادامه پیشنهاد داد ای کاش تعاونی‌های مسکن مهر در یک غالب فعالیت داشته باشد چون برای جلوگیری از هزینه‌های جاری اگر جلوی این پراکندگی را بگیریم از پرداخت خیلی از هزینه‌ها جلوگیری می‌شود. مثلاً در هر تعاونی چند کارمند نظیر حسابدار – منشی دارند که هر کدام ماهانه حقوق جداگانه‌ای دریافت می‌کنند اگر جلوی اینگونه هزینه‌ها گرفته شود مطمئن باشید در انجام برنامه‌های عمرانی ازجمله محوطه‌سازی مسکن مهر را هر چه زودتر اقدام و به پایان خواهیم رساند. نایبی یادآور شد که بیش از 24000 مترمربع را باید محوطه‌سازی کنیم اگر این پروژه را به یک پیمانکار واگذار کنیم از هر لحاظ بهترست تا به چندین پیمانکار و با چند سلیقه مختلف اقدام به کار کنند. آری هدف این است که کارها باید با هزینه کمتر و راندمان بالاتری شروع و تحویل ساکنین عزیز شود.

خوشبختانه پیشنهاد نایبی مورد استقبال حاضرین ازجمله مهندس پورموسی قرار گرفت و بلافاصله صورتجلسه شده تا اینکه کارها در یک غالب یا هزینه‌های کمتر و راندمان بالاتر انجام شود. مهندس پورموسی هم گفت ادغام تعاونی‌ها به یک تعاونی کار بسیار عاقلانه‌ای است چون به لحاظ پایین آمدن هزینه بسیار قابل توجه است و هم اینکه به ساکنین مسکن مهر جهت پرداخت هزینه‌ها فشار نخواهد آمد.

باید عنوان کنم که پیشنهاد آقای نایبی بسیار عالی است و باید در یک غالب حرکت کرد چون هزینه‌ها سرشکن می شود و فشار از دوش ساکنین برداشته می‌شود رضایت‌مندی مردم در اولویت کار ما قرار دارد چون این خواست جناب مهندس آقاجانی مدیرکل مردمی تعاون و کار و امور اجتماعی گیلان است.

مهندس پورموسی گفت ما هم سعی داریم تا به رسالت خود در رفع مشکلات تعاونی‌های تحت نظارت به خوبی عمل کنیم و ایفاءگر مطلوب‌ رسالت خود در نحوه نظارت بر عملکرد تعاونی‌ها باشیم.همچنان افزود ما سعی داریم تا براساس مراودات و بازدید هایی که در شهرستان به همراه کارشناسان خود داریم نقش اقتصاد ملی و استانی را به تحقق برسانیم . در این راستا با توجه به اینکه شهرستان رشت یکی از فضاها و بستر اساسی برای توسعه بخش تعاونی بشمار می‌رود این بازدیدها و نظارتها دقیق صورت می‌گیرد تا بتوانیم برای ترویج و هدایت مدیریت منطقی و تبادل نظر جلسات مختلفی برگزار کنیم تا احیاناً اگر مشکلی وجود داشته باشد که برای ساکنین زحمتکش مسکن مهر از آن رنج می‌برند بزودی برطرف سازیم.

در پایان باید به مردم عزیز وفادار گیلان خدمت بدون منت ارایه دهیم. چون هر چه داریم از این مردم عزیز و مهربان داریم.

گزارش از سید اکبر خوشحال

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =