ذرت علوفه ای

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه پنج هزار تن محصول علوفه ای از مزارع مناطق سردسیری این استان برداشت شد گفت: با کاشت و برداشت محصول ذرت علوفه ای، بخشی از نیاز دامداران و مرغ داران به نهاده های دامی در استان تامین شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، سید علی معتمدی پور افزود: این میزان محصول در ۱۰۰ هکتار از مزارع مناطق سردسیری استان برداشت شد.

وی تاکید کرد: از هر هکتار اراضی زیر کشت این محصول ۵۰ تن ذرت علوفه ای برداشت شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد گفت: با کاشت و برداشت محصول ذرت علوفه ای، بخشی از نیاز دامداران و مرغ داران به نهاده های دامی در استان تامین شد.

وی ابراز کرد: سه هزار و ۶۰۰هکتار از مزارع کهگیلویه و بویراحمد زیر کشت ذرت دانه ای و علوفه ای است اما به دلیل شرایط اقلیمی تنها برداشت ذرت علوفه ای در شهرستان بویراحمد انجام شد.

معتمدی پور تصریح کرد: بیش از یکهزار هکتار از اراضی کشاورزی مناطق گرمسیری استان زیر کشت ذرت علوفه ای است که برداشت این محصول در هفته جاری آغاز خواهد شد.

وی اظهار داشت: همچنین در ۲ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی مناطق گرمسیری استان کشت ذرت دانه ای انجام شده است که برداشت این محصول از اویل آبان امسال آغاز خواهد شد.

معتمدی پور با بیان اینکه کشت پاییزه در مناطق مختلف کهگیلویه و بویراحمد بزودی آغاز خواهد شد گفت: بیش از ۲۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد در سال زراعی جاری زیر کشت گندم آبی خواهد رفت.
وی تصریح کرد: در مناطق سردسیری استان اقدامات اولیه بر روی زمین برای کشت پاییزه در حال اجراست.

معتمدی پور عنوان کرد: برداشت لوبیا از یک هزار و ۳۰۰ هکتار اراضی کشاورزی مناطق سردسیری استان انجام شده است.

وی میزان برداشت لوبیا از اراضی کشاورزی استان در سالجاری را سه هزارو ۲۵۰ تن اعلام کرد.

سالانه ۹۷۲ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در استان ۷۲۰ هزار نفری کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود.

این استان ۲۷۰ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که ۱۶۰ هزار هکتار آن زراعی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =