آبرسانی

مدیرکل عشایر اصفهان گفت: احداث مجتمع‌های آبرسانی عشایری در این استان با هدف تامین آب آشامیدنی پایدار و بهداشتی مستلزم تامین اعتبارات است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، مختار اسفندیاری افزود: تامین آب دائم بهداشتی از جمله ضروریات جامعه عشایری است، زیرا بهبود رفاه و حفظ سلامت این قشر پرتلاش را به همراه خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه تخصیص اعتبارات، لازمه اجرای طرح‌های آبرسانی و دیگر پروژه‌های مرتبط است اظهارداشت: تامین بخش قابل توجهی از گوشت و محصولات کشاورزی کشور توسط عشایر انجام می‌شود، بنابراین توجه و حمایت از آنان اهمیت دارد.

وی با بیان اینکه احداث مجتمع‌های آبرسانی در این منطقه سالانه بطور متوسط برای ۵۰۰ خانوار انجام می‌شود، ادامه داد: در سال جاری حفر چاه آب آشامیدنی و اجرای شبکه داخلی برای عشایر عرب جرقویه واقع در شرق اصفهان را در دستور کار داریم.

مدیرکل عشایر اصفهان با اشاره به اینکه طول این شبکه ۶ کیلومتر است، تصریح کرد: برای آن ۱۰ کیلومتر شبکه برق نیز اجرا می‌شود.

اسفندیاری با اشاره به دیگر پروژه‌های مرتبط با تامین آب خاطرنشان کرد: امسال آبرسانی سیار برای سه هزار و ۷۰۰ خانوار عشایری در استان با اعتباری بالغ بر ۶ میلیارد تومان انجام شد.

براساس آمار اداره کل امور عشایر استان اصفهان، ۹ هزار و ۶۰۵ خانوار عشایری در استان اصفهان زندگی می‌کنند که این تعداد شامل ایلات قشقایی، بختیاری و عرب جرقویه هستند.

در شهرهای بویین میاندشت، فریدن و چادگان واقع در غرب استان ۲۷ هزار نفر عشایر ایل بختیاری و در سمیرم، دهاقان و شهرضا در شمال استان ۲۴ هزار نفر از ایل قشقایی و محمدآباد و نصرآباد در شرق اصفهان سه هزار نفر عشایر از طایفه عرب جرقویه سکونت دارند.

عشایر اصفهان ۲۸ درصد مواد کالاهای این استان را تامین و ۳۰ تا ۳۵ هزار متر مربع انواع فرش، جاجیم، گلیم، کیف و محصولاتی از این دست، ۵۵ هزار تن لبنیات، ۳۰۰ تن عسل و ۱۵۰ هزار تن سیب درختی تولید می‌کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =