کد خبر: 34911
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۴۵
گردو

مدیر جهاد کشاورزی جغتای گفت: همزمان با فصل برداشت گردو، هزار و ۲۰۰ تن محصول از سطح باغستان های این شهرستان واقع در غرب خراسان رضوی برداشت شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، محمدجواد ایزدیان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شهرستان جغتای از قطب های تولید گردو در استان خراسان رضوی است و هم اینک سطح زیر کشت این محصول در سطح شهرستان، ۹۳۰ هکتار است که ۱۵۰هکتار آن غیربارور است.

وی افزود: گردوی جغتای، مرغوبترین محصول گردو در خراسان رضوی شناخته شده و بیشترین رقم کشت شده در باغ‌های این شهرستان "محلی" است هر چند که طی سالهای اخیر باغداران جغتایی برخی گونه های جدید گردو مانند "چندلر، فرنور و فرانکت " را نیز کشت کرده اند.

ایزدیان افزود: گردو در میان میوه‌های خشک باغی، ارزش اقتصادی بسیار بالایی دارد، زیرا نگهداری و صادرات آن نیاز به سردخانه ندارد و همچنین به علت خشکی هسته محصول، صدمه نمی‌بیند.

شهرستان جغتای از قطب‌های مهم تولیدات زراعی، باغی و دامی خراسان رضوی است که سالانه افزون بر ۵۴۸ هزار تُن انواع محصولات زراعی، باغی و دامی در این منطقه تولید و از این طریق بیش از ۱۰ هزار میلیارد ریال درآمد عاید بهره برداران می‌شود.

جغتای با سطح زیر کشت ۳۴ هزار هکتار محصولات زراعی و باغی یکی از مراکز اصلی تولید محصولات اساسی و راهبردی کشاورزی چون گندم، چغندرقند، ذرت، گردو، انگور، فلفل، زعفران و پسته در استان خراسان رضوی است.

مرکز شهرستان ۵۰ هزار نفری جغتای در ۳۲۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =