کد خبر: 34903
تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۳
فرمانداری اهر

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌ شرقی از اختصاص ۹ میلیارد تومان به بخش کشاورزی شهرستان اهر از اعتبارات مصوبات سفر رئیس جمهور به استان خبر داد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، اکبر فتحی در جلسه کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی شهرستان اهر گفت: اعتبارات سفر رئیس جمهور به استان از طریق سازمان برنامه و بودجه و وزارتخانه‌ها و از اعتبارات استانی تخصیص می‌یابد و دستگاه‌های اجرایی استان پیگیر تخصیص اعتبارات سفر هیئت دولت هستند.

وی افزود: تلاش می کنیم امسال ۲ تا ۳ برابر نسبت به سال‌های گذشته جاده بین مزارع در شهرستان اهر احداث کنیم و در این راستا موافقت‌نامه و قراردادهای احداث جاده بین مزارع منعقد شده است و سعی می‌کنیم تا کم کاری های گذشته را جبران و برای تسریع در احداث جاده بین مزارع از ظرفیت بسیج سازندگی هم استفاده کنیم.

فتحی با انتقاد از نبود صنایع تبدیلی محصولات کشاورزی و دامپروری در شهرستان اهر خاطرنشان کرد: نبود صنایع دامپروری در اهر از ضعف ما است، لذا باید سرمایه‌گذاران را به سمت ایجاد صنایع تبدیلی کشاورزی و دامپروری سوق دهیم.

وی بر لزوم صادرات سیب درختی آذربایجان‌ شرقی به‌عنوان دومین قطب تولید سیب درختی کشور تأکید کرد و افزود: نمی‌توان درختان سیب را به علت محدودیت در منابع آبی قطع کرد، باغ های سیب سرمایه کشاورزی استان است و آذربایجان‌شرقی به‌عنوان دومین قطب تولید سیب درختی کشور محسوب می‌شود و باید در نحوه آبیاری برنامه‌ریزی کرده و به فکر صادرات سیب درختی استان باشیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 0 =