گردشگری

بخشدار امیرآباد با بیان اینکه جشنواره روستایی عشایری در این منطقه از شهرستان دامغان برگزار می شود، گفت: معرفی ظرفیت‌های ۳۸ روستای منطقه از محورهای این جشنواره است.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، ابوالفضل حیدری با بیان اینکه همزمان با آغاز امامت امام زمان (عج) و ۱۵ مهرماه روز ملی روستا، نخستین جشنواره گردشگری روستایی و عشایری سفر به دیار قومس در روستای هدف گردشگری قوشه و منطقه گردشگری تویه دروار از توابع بخش امیرآباد برگزار می‌شود، تصریح کرد: این جشنواره با حضور ۳۸ روستای بخش امیرآباد در حوزه معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌ها، آداب و سنن روستایی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه این جشنواره در محورهایی مانند معرفی جاذبه‌های گردشگری، بازی‌های بومی محلی، چهره‌های شاخص منطقه و احیای سنت‌های فراموش شده منطقه برگزار می‌شود، افزود: بسط و توسعه صنعت گردشگری و شناساندن مناطق طبیعی و تاریخی منطقه امیرآباد در حوزه گردشگری از دیگر بخش‌های این جشنواره است.

مسئول جشنواره روستایی عشایری منطقه امیرآباد با بیان اینکه این جشنواره از غروب ۱۳ لغایت ۱۵ مهرماه سال جاری برگزار خواهد شد، بیان کرد: اجرای موسیقی سنتی تمامی روستاهای بخش امیرآباد، روایی خوانی، سیاه بازی، موسیقی چوپانی، بازی‌های بومی محلی، اجرای مراسم‌های سنتی منطقه شامل حنابندان و خرواره و آرایش قوچ‌های نر از بخش‌های جانبی این جشنواره گردشگری است.

حیدری افزود: برپایی غرفه‌های صنایع غذایی شامل: پخت انواع نان محلی، آش محلی و سمنو و غذاهای سنتی و مختص هر روستا، برپایی نمایشگاه صنایع دستی روستایی، تولیدات محصولات دامی روستاهای بخش امیرآباد، دورهمی و کرسی نشینی شب‌های روستا و سنت شب چله و برپایی نمایشگاه سنگ‌های قیمتی و زینتی و معدنی منطقه امیرآباد از شاخص‌ترین برنامه‌های نخستین جشنواره گردشگری روستایی و عشایری منطقه امیرآباد محسوب می‌شود.

به گزارش مهر، بخش امیرآباد دارای ۳۸ روستا، با وسعتی قریب به ۱۲ هزار کیلومتر مربع مساحت و در ۳۵ کیلومتری غرب شهرستان واقع شده و دارای سه دهستان قهاب رستاق، قهاب صرصر و منطقه تویه دروار بوده و برابر آخرین سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ دارای ۱۲ هزار و ۱۹۷ نفر جمعیت روستایی و شهری است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =