کد خبر: 34878
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۱
آرد

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری فریدونشهر گفت: در حال حاضر سرانه آرد شهرستان فریدونشهر به ازای هر نفر در ماه ۸ کیلوگرم است که باید این میزان به ۱۲ کیلوگرم افزایش یابد تا پاسخگوی نیاز مردم باشد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، علی کاظمی درباره اجرای طرح اصلاح قیمت‌ها در فریدونشهر و حذف ارز ترجیحی، اظهار کرد: فریدونشهر شهرستانی مصرف کننده و تولید کننده محسوب نمی‌شود و دارای کارخانه‌های تولیدی و صنعتی نیست و بیشتر اجناس مورد نیاز را باید از تهران و شهرهای دیگر وارد کند و قیمت‌ها در این شهر تابع قیمت‌های استانی و کشوری است، اما در بسیاری از اقلام در مقایسه با مراکز توزیع مانند اصفهان، کاشان و نجف‌آباد به دلیل حمل و نقل بار، قیمت کالاها در فریدونشهر کمی بیش‌تر از مراکز توزیع است.

وی افزود: در فریدونشهر تنها گوشت قرمز، نهاده‌های دامی، لبنیات، شیر و ماست و مرغ تولید می‌شود که به همین دلیل قیمت این اقلام در فریدونشهر در مقایسه با دیگر شهرستان‌ها ارزان‌تر است، اما در دیگر اقلام مصرف کننده هستیم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری فریدونشهر، تصریح کرد: برای اجرای بهتر طرح اصلاح قیمت‌ها و حذف ارز ترجیحی از همان روزهای اول بسیج اصناف را ساماندهی و بازرسی‌ها را به شکل منسجم فعال کردیم و با هر گونه تخلف در قیمت‌ها برخوردم می‌کنیم.

کاظمی ادامه داد: در حوزه کالاهای اساسی زمانی که کشور با کمبود روغن و برخی اقلام دیگر روبرو شد دو هفته درگیری داشتیم که بعد از مدتی این کمبود را جبران کردیم و در حال حاضر هم مشکل خاصی از نظر تأمین اقلام نداریم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری فریدونشهر با بیان اینکه در تأمین آرد خام کمی با مشکل مواجه هستیم، گفت: قوت غالب مردم به دلیل درآمدِ کم نان است و چون بالاترین نرخ بیکاری در استان اصفهان را داریم و سرانه آردی که استان برای فریدونشهر در نظر گرفته است جوابگوی نیاز مردم نیست در نانوایی‌ها و حوزه آرد خام روستایی با کمبود مواجه هستیم.

وی افزود: با مکاتباتی که انجام داده‌ایم از استان انتظار داریم سرانه آرد شهرستان در دو حوزه ذکر شده اصلاح شود. اکنون سرانه آرد به ازای هر نفر در ماه ۸ کیلوگرم است و باید این سرانه در فریدونشهر به بالای ۱۰ کیلوگرم برسد و در برخی استان‌ها مانند چهارمحال و بختیاری و لرستان سرانه آرد به ازای هر نفر در ماه ۱۲ تا ۱۵ کیلوگرم است.

کاظمی تصریح کرد: ۶۰ روستای شهرستان فریدونشهر فاقد گاز شهری و تنها مصرف کننده نفت سفید هستند که با پیگیری‌های انجام شده ذخیره‌سازی نفت سفید از روستاهای پشت کوه دوم آغاز شد و در سوخت مورد نیاز مردم و مدارس در این روستاها مشکلی نداریم.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرمانداری فریدونشهر، خاطرنشان کرد: ذخیره‌سازی آرد را نیز از روستاهای پشت کوه دوم آغاز کردیم و تنها شهرستانی هستیم که باید ۷ ماه از سال آرد و نفت سفید را در روستاها ذخیره کنیم که این فرایند به خوبی در حال انجام است و نسبت به سال‌های قبل در ذخیره‌سازی این مواد مشکلات کمتری داریم.

وی گفت: انتظار داریم که سرانه آرد به ازای هر نفر در ماه حداقل در روستاهای پشت کوه دوم از ۸ کیلو به ۱۲ کیلوگرم برسد تا با افزایش ۴ کیلوگرمی نیاز مردم مرتفع شود. در کنار جمعیت ثابت شهرستان در روستاها ۵ تا ۶ هزار نفر جمعیت مهاجر فصلی داریم که با آغاز فصل کشت و کار در اوایل بهار این جمعیت برای کشاورزی و دامداری به روستاها می‌آیند که برای این جمعیت سرانه و سهمیه در حوزه آرد خام روستایی در نظر گرفته نشده است که انتظار داریم استان این مشکل را بر طرف کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =