پسته

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه کشت پسته در این استان ۱۰ ساله شد، گفت: در تلاش برای جایگزینی کشت پسته به جای محصولات پر آب‌بر هستیم.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، جعفر وحدت با بیان اینکه برخی از پایه‌های پسته برای کشت در آذربایجان‌غربی سازگار است، افزود: پایه بادامی زرند کرمانی و ارقام احمدآقایی و اکبری با آب و هوای استان سازگاربوده و به کشاورزان متقاضی کاشت این محصول پیشنهاد شده است.

وی ادامه داد: با توجه به ارزش افزوده حاصل از کشت پسته، رغبت کشاورزان به کشت این محصول به جای محصولات پرآب بر درختی افزایش یافته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه در سطح ۶۷۰ هکتار از اراضی کشاورزی واقع در حوضه آبریز دریاچه ارومیه پسته کاشت شده است، گفت: هم اکنون بیش از ۲۴۰ هکتار از این باغ‌ها بارور هستند.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود امسال ۱۲۰ تن پسته در آذربایجان‌غربی برداشت شود.

وحدت افزود: در صورت تامین اعتبار از محل طرح اصلاح، احیا و جایگزینی باغات و تغییر الگوی کشت به منظور احیای دریاچه ارومیه نسبت به توسعه محصولات کم آب‌بر مانند پسته به جای سایر محصولات باغی اقدام می‌شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان‌غربی پسته را محصولی مقاوم به شوری آب‌های زیر زمینی عنوان کرد و گفت: توسعه کشت این محصول کم آب بر و جایگزینی آن به‌جای محصولات پرآب بر از برنامه‌های سازمان جهاد کشاورزی استان در راستای کاهش مصرف آب در حوضه ابریز دریاچه ارومیه است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =