کد خبر: 34804
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۵۶
برنج

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: ۱۰۰ هزار تن برنج در قالب کشت قراردادی از کشاورزان استان خریداری می‌شود.

به گزارش روستانیوز به نقل از بازار، احسان عباسپور، معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به این که طرح کشت قراردادی برنج در ۲۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری این استان اجرا شد، افزود: ارقام متنوعی از جمله محلی و پرمحصول در این طرح کشت شده است.

خرید ۱۰۰ هزار تن برنج در مازندران در قالب کشت قراردادیعباس پور با اعلام اینکه میزان تولید مزارع تحت پوشش ۷۵ هزار تن پیش بینی می‌شود، گفت: سطح شالیزارهای استان ۲۱۵ هزار هکتار است و برای استان کشت قراردادی برنج در ۲۵ هزار هکتار سهمیه در نظر گرفته شده هر چند بیش از این میزان قرارداد بسته شد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران، مسایل مالی و عدم تامین اعتبار را از جمله مشکلات فراروی کشت قراردادی ذکر کرد و ادامه داد: تامین نهاده‌ها و پشتیبانی‌ها و خرید، سه بخش اجرای طرح کشت قراردادی برنج به شمار می‌رود.

عباس پور با اظهار این که قرار است ۱۰۰ هزار تن برنج به صورت تضمینی از سوی دولت خریداری شود، کشت قراردادی برنج را به نفع تولیدکننده خواند و گفت: منتظر تامین اعتبار برای خرید برنج از کشاورزان هستیم.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران تاکید کرد: دولت برای خرید برنج ورود پیدا می‌کند و تا پایان مهرماه برای خرید ارقام برنج کشت قراردادی فرصت دارد

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =