کد خبر: 34801
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۱ - ۲۳:۴۸
ظروف سفالی

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان زنجان گفت: پنج ظرف سفالی هزاره اول قبل از میلاد در روستای انذر طارم استان زنجان کشف شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از مهر، سرهنگ حسینعلی فضلی گفت: شهرستان طارم به دلیل قدمت تاریخی دارای محوطه‌ها، تپه‌ها و بناهای فراوان از دوران مختلف پیش از تاریخ تا دوران تاریخی همچنین اسلامی است که این آثار در ارتفاعات و دشت‌های باستانی قرار دارد.

وی اظهار داشت: با پیگیری‌های یگان حفاظت و همکاری دوستداران میراث‌فرهنگی از یک منطقه باستانی در روستای انذر شهرستان طارم، اشیای تاریخی مربوط به دوران پیش از تاریخ کشف شد که این اشیا شامل پنج ظرف سفالی به همراه ادوات حفاری است و قدمت آنها به عصر آهن برمی‌گردد.

فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان یادآور شد: آثار فرهنگی و تاریخی سند هویت و افتخار ملی بوده و در این ارتباط صیانت از آن توسط همه اقشار مختلف جامعه بیش از بیش اهمیت ویژه ای دارد.

فضلی تاکید کرد: پیش از این نیز طی عملیاتی توسط نیروی انتظامی شهرستان ابهر با همکاری نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان ۱۱۷ سکه به همراه سه قطعه سفال در صایین قلعه شهرستان ابهر کشف و ضبط شده بود.

وی افزود: این تعداد سکه‌ها به دوران سلجوقی، ایلخانی، صفوی و افشاری در صایین قلعه شهرستان ابهر از فردی در حین خرید و فروش از سوی نیروی انتظامی شهرستان ابهر با همکاری نیروهای یگان حفاظت میراث‌فرهنگی شهرستان کشف و ضبط شده بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 5 =