کد خبر: 34793
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۹
میگو

دیانی، مدیرعامل شرکت شیل آبزی گلستان از کنترل بیماری ویروسی لکه سفید در مزارع پرورش میگو گلستان خبر داد و گفت: تنها میزان محدودی از دو مزرعه استان آلوده به بیماری شدند.

به گزارش روستانیوز به نقل از بازار، حسنعلی دیانی اظهار کرد: تنها در بعضی استخرهای دو مزرعه پرورش میگو گمیشان، بیماری ویروسی لکه سفید میگو مشاهده شده است.

مدیرعامل شرکت شیل آبزی گلستان ادامه داد: میگو های سالم و زنده به سرعت در حال برداشت از مزارع پرورش میگو هستند و آن بخش هایی از استخرهای مزرعه که آلوده شدند هم میگوها جمع آوری و امحا می شوند.

دیانی با تاکید بر حضور مرتب ناظر شیلات گلستان در مزارع میگو، گفت: مزارعی که این بیماری در میگوها وجود دارد کنترل و قرنطینه شده تا به سایر مزارع منتقل نشود.

وی با بیان اینکه تلفات این بیماری خیلی شدید و سنگین نبوده، افزود: تاکنون بیشتر از ۶۰ درصد مزارع میگو گلستان برداشت شده و پرورش دهندگان به صورت شبانه روزی مشغول فعالیت هستند.

دیانی تصریح کرد: این بیماری مانند یک مرض ویروسی است و ممکن است در همه مزارع کشور دیده شود که تنها در صورت عدم مراقبت های لازم، توسعه پیدا کرده و تلفات میگوها زیاد خواهد شد.

مدیرعامل شرکت شیل آبزی گلستان گفت: در سال های گذشته هم این ویروس وجود داشت ولی پرورش دهندگان میگو تجربه کافی برای کنترل آن را نداشتند و آسیب و خسارت سنگینی به پرورش دهندگان وارد شد.

دیانی با بیان اینکه این بیماری باعث ایجاد مشکل در تنفس میگو می شود، افزود: پرورش دهندگان باید میگوهای تلف شده را جمع آوری کرده و سپس استخرهای آلوده را آهک و کلرزنی کنند تا برای سال بعد آماده شود.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =