بیماری دام

رئیس اداره نظارت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: شهروندان از خرید فرآورده های خام دامی فله به طور جدی خودداری کنند.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، دکتر ابراهیم تقوایی گفت: شهروندان از محصولات بسته بندی فرآورده های خام دامی خریداری کنند و هنگام خرید نیز به تاریخ تولید و انقضاء آن ها توجه داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ۷۰۰ نوع بیماری مشترک میان انسان و دام وجود دارد، افزود: مصرف فرآورده خامی دامی فله ریسک ابتلا به بیماری های مشترک میان انسان و دام را در میان افراد افزایش می دهد.

دکتر تقوایی ادامه داد: ممکن است فردی برای خرید یک بسته گوشت مرغ سینه و یا ران به مرغ فروشی مراجعه کند اما سینه و یا ران مرغ بسته بندی شده در آن مغازه وجود نداشته باشد و صاحب مغازه اقدام به عرضه سینه و یا ران مرغ به صورت فله ای کند که باید از خرید آن ها خودداری شود چراکه تاریخ تولید و انقضاء آن مشخص نیست.

وی تصریح کرد: علاوه بر آن در فضای مجازی شاهد فروش گوشت قرمز به صورت فله هستیم که باید از خرید آن نیز خودداری شود.

این مقام مسئول تاکید کرد: به منظور حفظ سلامتی و جلوگیری از ابتلا به بیماری های مشترک انسان و دام خطرناک باید گوشت قرمز ممهور به مهر دامپزشکی، گوشت مرغ بسته بندی شده، تخم مرغ نشانه گذاری شده خریداری شود.

وی در ارتباط با عرضه شیر فله در استان نیز بیان کرد: متاسفانه مصرف لبنیات سنتی در این استان زیاد است که احتمال ابتلا به بیماری همچون تب مالت را نیز افزایش می دهد و باید از مصرف آن نیز به طور جدی جلوگیری شود.

رئیس اداره نظارت اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی توصیه کرد: اگر شهروندان می خواهند شیر را به صورت فله مصرف کنند حداقل آن را از لبنیات فروشی ها خریداری کنند نه سوپرمارکت؛ چرا که نظارت های دامپزشکی بر روی لبنیات فروشی ها انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: در شهر بجنورد لبنیات فروشی های زیادی با نام لبنیات ارکان راه اندازی شده اند این در حالی است که تعداد گاوهای این روستا محدود و به نام این روستا ۱۰ برابر شیر فروخته می شود.

دکتر تقوایی تاکید کرد: ماهی هایی که در کنار خیابان فروخته می شوند تحت نظارت های دامپزشکی نیستند و به هیچ عنوان بهداشتی و سالم بودن آن ها را تایید نمی کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =