کد خبر: 34784
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۹
سند مالکیت

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان همدان از صدور ۴۰ هزار فقره سند تک برگ در شش ماهه امسال خبر داد و گفت: در شش ماهه امسال نزدیک به ۴۰ هزار سند تک برگی برای اشخاص حقیقی و حقوقی صادر شده است.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایسنا، اصغر پیرهادی با بیان اینکه استان همدان در زمینه حدنگاری اراضی جزء استان‌های اول است، اظهار کرد: همدان جزء استان‌هایی است که تمام اراضی ملی آن به میزان ۶۹۰ هزار هکتار کاداستر شده است.

وی تصریح کرد: در موضوع اماکن دستگاه‌های اجرایی نیز ۹۰ درصد اسناد دفترچه‌ای خزانه به تک‌برگ تعویض شده و فقط ۲۰۰۰ سند دفترچه‌ای تپه هگمتانه باقی مانده که در تملک میراث فرهنگی بوده و حدود و آثار آن از بین رفته است.

این مقام مسئول با بیان اینکه از بین رفتن حدود و آثار تپه هگمتانه کار ما را مشکل کرده است، یادآور شد: به علت اینکه بافت مسکونی این منطقه از بین رفته است، تنها ابزاری که می‌توانیم برای احیاء بهره بگیریم نقشه هوایی سال ۳۵ است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان همدان ادامه داد: این حدود در رویه حفاری و اکتشافات از بین رفته است و در صورتی‌که این ۲۰۰۰ سند دفترچه‌ای را تک برگ کنیم، ۱۰۰ درصد اسناد استان همدان تک برگی خواهد شد.

وی با تأکید بر اینکه امسال به شدت پیگیر مستندسازی اراضی کشاورزی هستیم، خاطرنشان کرد: کشاورزان باید در این زمینه همکاری کنند و با مراجعه به امور اراضی استان می‌توانند بدون پرداخت هزینه نقشه نسبت به مستندسازی اراضی خود اقدام کنند.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان همدان درباره اسناد بافت مسکونی روستایی نیز اظهار کرد: براساس قانون بودجه ۱۴۰۱ کسانی که سند دفترچه‌ای دارند می‌توانند بدون پرداخت ۱۰۰ هزار تومان سند دفترچه‌ای را تعویض کنند.

پیرهادی در ادامه بیان کرد: براساس آمار بنیاد مسکن استان همدان، ۹۵ درصد بافت مسکونی روستاهای استان سند دفترچه‌ای دارند به‌طوریکه ۱۵۰ هزار سند دفترچه‌ای در دست مردم است که باید تک برگ شود.

وی درباره شناسایی خانه‌های خالی با بیان اینکه متأسفانه سازمان ثبت اسناد هیچ گونه دخالتی ندارد، یادآور شد: درباره مالیات بر خانه‌های خالی، شناسایی این خانه‌ها وظیفه مسکن و شهرسازی است و باید اطلاعات را در اختیار امور مالیاتی قرار دهد و سازمان ثبت اسناد در این زمینه ابزاری در اختیار ندارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =