کد خبر: 34771
تاریخ انتشار: ۴ مهر ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
روستای لبد

هنگامی که رییس جمهور ۱۹ خردادماه ۱۴۰۱ به منطقه لبد چهارمحال و بختیاری سفر کرد یکی از روستاییان فریاد زد که " مردم این منطقه سفر مسوولان برایشان عادی شده ولی رفع مشکلات برایشان آرزو شده است".

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، نفر بعدی یکی از روستاییان لبد کمی مسن‌تر از بقیه بود خطاب به رییس جمهور گفت:" شورا هم نداریم و زمین لرزش هم شد، ساخت‌ها کلا خراب شد و کسی اقدامی نکرد و ساخت و سازی برای ما انجام نشد".

رییس جمهور در پاسخ به درخواست این ۲ اهالی روستای لبد گفت:"امیدوارم این آمدن ما به لبد مانند آنچه شما از آن گلایه‌مند هستید نباشد و ان‌شالله به برکت حضور قدوم مقام معظم رهبری که دلشان می‌خواهد این منطقه آباد شود، منویات ایشان را اجرایی کنیم و وعده‌هایی که در سال‌های اخیر داده شد، را محقق کنیم".

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در ادامه سفر خود به استان چهارمحال و بختیاری در جمع اهالی منطقه بازفت با اشاره به نقش‌آفرینی عشایر در تولید و استقلال کشور، خاطرنشان کرد: زن و مرد عشایر در دشوارترین شرایط، در کوهستان‌ها و دره‌ها برای رونق کشاورزی و دامداری و تولید محصول تلاش می‌کنند و حقیقتا سهم قابل توجهی در تامین امنیت غذایی و نیز در استقلال کشور دارند.

رییس جمهور با اشاره به مشکلات منطقه «بازفت»، روستای «لبد» و مناطق اطراف و نبود امکاناتی چون جاده مناسب، مدرسه و اینترنت، تصریح کرد: حضور من در این مکان برای رفع محرومیت این منطقه است. با وجود تلاش‌هایی که در گذشته صورت گرفته هنوز محرومیت‌های جدی وجود دارد و دولت مردمی رفع این محرومیت را در اولویت قرار خواهد داد.

آیت الله ابراهیم رئیسی با بیان اینکه اولین برنامه سفر دولت مردمی به استان چهارمحال و بختیاری حضور در جمع اهالی این منطقه بود، تاکید کرد: دولت خود را موظف به خدمت به شما عزیزان می‌داند و تمام تلاش و همت خود را برای حل مشکلات و تسهیل شرایط زندگی در این مناطق به کار خواهیم بست.

رییس جمهور به طور ویژه مساله راه‌های مواصلاتی در این منطقه را مورد توجه قرار داد و با ضروری قلمداد کردن حل این مشکل، خاطر نشان کرد: ان شاءالله با اهتمام جدی دستگاه‌ها و نهادها بتوانیم گرد و غبار محرومیت و فقر را از چهره زیبای این منطقه بزداییم.

نخستین قدم،آباد باد خانه بی‌بی گل

پس از سفر رییس جمهور به چهارمحال و بختیاری، اهالی لبد کوهرنگ گمان نمی‌کردند در کمتر از سه ماه بتوانند تحقق همه وعده‌های داده شده را به چشم خویش ببینند.

در نخستین قدم با پیگیری مسوولان نهاد ریاست جمهوری، ساخت خانه برای "بی‌بی گل سلیمانی" همان بانویی که در سفر رییس جمهور به لبد به آیت الله رییسی نامه نوشته بود، محقق شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: بلافاصله پس از دستور رییس‌جمهور، عملیات اجرایی تکمیل خانه بی‌بی‌گل آغاز شد.

فرشید ریاحی سامانی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: خانه بی‌بی‌گل اکنون به بهره‌برداری رسیده است و تحویل وی شده است.

وی افزود: برای تکمیل و بهره‌برداری۴۳ واحد مسکونی نیمه‌تمام دیگر در روستای لبد بخش بازفت مصالح مورد نیاز و تسهیلات مکمل در اختیار مالکان قرار گرفت و عملیات اجرایی آنها شتاب گرفته است.

لبد کوهرنگ و وعده‌هایی که روی کاغذ نماند

ریاحی تصریح کرد: در سفر رییس‌جمهور و تعدادی از اعضای هیات دولت سیزدهم به چهارمحال و بختیاری ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های زیرمجموعه این نهاد تصویب شد.

وی یادآور شد: از این مبلغ یک‌هزار میلیارد ریال برای تهیه، بازنگری و اجرای طرح‌های هادی روستایی، ۴۰۰ میلیارد ریال به‌منظور مطالعه فاز دوم و انجام عملیات اجرایی روستاهای در معرض خطر و ۷۰۰ میلیارد ریال کمک بلاعوض برای ساخت مسکن محرومان اختصاص یافته است.

بی‌بی‌گل در سفر رییس‌جمهور به روستای لبد سُفلی بخش بازفت به استقبال رییس‌جمهور رفت و پس از خوش‌آمدگویی به آیت‌الله رئیسی از وی برای رفع مشکلات خود کمک خواست.

مدرسه‌هایی که در خاطره‌ها می‌مانند

لبد کوهرنگ و وعده‌هایی که روی کاغذ نماند

دومین اقدام، یک روز پس از سفر رییس‌جمهور به منطقه لبد شکل گرفت و آن ساخت ۲ باب مدرسه برای دانش آموزان بود آنچه آنها از رییس جمهور درخواست کرده بودند.

با سرعت ساخت این ۲ باب مدرسه مقطع متوسط آغاز شد و در زنگ مهر تحویل دانش آموزان شد تا دیگر دانش آموزان به خاطر نبود مدرسه، ترک تحصیل نکنند یا مجبور به رفتن به شهرهای دیگر استان یا استان‌های همجوار نباشند.

مدیرکل آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری گفت:برای ساخت ۲مدرسه در روستای لبد شهرستان کوهرنگ یک‌هزارمتر مربع زمین از طرف مردم این روستا اختصاص یافت و ۲ مدرسه ۶ کلاسه احداث شده است.

افشین امیریان با بیان اینکه پس از دستور رییس‌جمهور برای ساخت مدارس جدید در روستای لبد به این منطقه سفر کرد، افزود:ساخت این مدارس پس از اهدای زمین توسط اهالی روستا، عملیاتی و اجرایی شد.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری نیز گفت: پس از سفر رییس‌جمهور به لبد کوهرنگ عملیات اجرایی مرمت مدرسه چهار کلاسه قدیمی روستا به‌همراه ساخت ۲ مدرسه سه کلاسه ۱۱۵ مترمربعی جدید در مجموع با ۶ کلاس و ۲۳۰ متر مربع آغاز شد.

کامران رهی تاکید کرد: فعالیت این مدارس برای سال تحصیلی جدید با حضور دانش‌آموزان در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه اول دختران و پسران آغاز شد.

کار جهادی یعنی همین

لبد کوهرنگ و وعده‌هایی که روی کاغذ نماند

کار جهادی ساخت ۲ باب مدرسه و تحقق ۶ وعده مهم دیگر برای مردم لبد در طول سه ماه انجام شد تا اهالی این روستا هم مدرسه داشته باشند، هم اینترنت پرسرعت، هم خدمات دندانپزشکی و آزمایشگاهی و هم جاده روستایی ، که کمتر کسی گمان می‌کرد پیش از فرارسیدن فصل سرما محقق شوند.

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه دولت سیزدهم برای توسعه زیرساخت‌های مناطق محروم، یادآور شد: ۲ مدرسه لبد بازفت و بازسازی دبستان این منطقه، با اقدامات جهادی سه ماه پس از سفر رییس‌جمهور به استان، به بهره‌برداری رسید.

غلامعلی حیدری افزود: سه ماه پس از سفر آیت الله رییسی به چهارمحال و بختیاری و بازدید از منطقه لبد بازفت، این ۲ مدرسه با اهدا زمین از سوی خیر منطقه، به بهره‌برداری رسید تا در اختیار دانش‌آموزان قرار گیرد.

وی تصریح کرد: دولت انقلابی و مردمی سیزدهم، شعارش عدالت‌محوری است و استان‌های کم برخوردار مانند چهارمحال و بختیاری که دارای محرومیت تاریخی است، مورد توجه دولت سیزدهم و رییس‌جمهور قرار گرفته است و در همه مناطق استان این نگاه ویژه وجود دارد که تحول خوبی در این دولت برای این مناطق اتفاق خواهد افتاد.

لبد کوهرنگ و وعده‌هایی که روی کاغذ نماند

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اقدامات جهادی صورت گرفته پس از سفر استانی رییس جمهور یادآور شد: در این منطقه ۴۰ میلیارد تومان در سه ماه اخیر پروژه اجرا شده است که هفت کیلومتر آب بهداشتی شرب برای مردم آبرسانی شده و زیرسازی جاده لبد نیز آمده است و ۴۳ واحد منزل مسکونی که به دلیل رانش زمین در سال‌های پیش آسیب‌دیده بود، بازسازی و مقاومت‌سازی شده است.

به گفته وی، اتصال به اینترنت پرسرعت، ایجاد اورژانس جاده‌ای و ایجاد ۲ مدرسه راهنمایی دخترانه و پسرانه در این سه ماه برای منطقه لبد انجام شده است.

حیدری افزود:۴۴ روستا نیز به شبکه برق سراسری متصل و نزدیک به ۴۰ میلیارد تومان برای زیرسازی هزینه شده و ۶ میلیارد نیز برای آسفالت منطقه لبد بازفت کوهرنگ در نظر گرفته شده است.

حیدری تاکید کرد: کمتر از سه ماه پس از سفر رییس جمهور با زمینی که خیر این منطقه اختصاص داد مدرسه ابتدایی و راهنمایی برای دانش‌آموزان ساخته شد.

اینجا لبد است، تحقق انتظاراتی که خود مردم خواسته بودند

لبد کوهرنگ و وعده‌هایی که روی کاغذ نماند

همه درخواست‌ها و انتظارات مردم لبد شهرستان کوهرنگ پس از سه ماه اجرایی شد، یعنی در یکی از محروم‌ترین روستاهای چهارمحال و بختیاری خدمات دندانپزشکی و آزمایشگاهی ارائه می‌شود.

فرماندار شهرستان کوهرنگ گفت: پس از سفر رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری و منطقه لبد هشت طرح در این شهرستان عملیاتی و ساخت آن‌ها آغاز شد.

شهباز اکبری یادآور شد: سفر استانی رییس‌جمهور به منطقه لبد بازفت باعث ایجاد امید در بین مردم این بخش شده است و پس از سفر رییس‌جمهور نیز امروز قول‌های داده شده عملیاتی و این قول برای مردم محقق شده است.

وی ساخت مدرسه برای دانش آموزان را یکی از طرح‌های مهم لبد دانست و تصریح کرد: حدود هشت طرح پس از سفر رییس جمهور اجرایی شد و این عملیات با حضور میدانی مدیران دولت پیشرفت خوبی داشته است.

لبد کوهرنگ و وعده‌هایی که روی کاغذ نماند

به گفته وی، ساخت و ساز ۴۳ واحد منزل مسکونی از جمله ساخت خانه برابری" بی‌بی گل" پس از سفر رییس‌جمهور در این شهرستان انجام شد که بسیاری از این واحدها اکنون قابل بهره‌برداری است.

اکبری اظهار داشت: تجهیز و تکمیل پوشش سرعت اینترنت پرسرعت در منطقه لبد نیز پس از سفر رییس جمهور در این شهرستان اجرایی شد.

به گفته وی، تسطیح و توسعه زیرسازی جاده شهرک رهبری منطقه لبد نیز در شهرستان کوهرنگ پس از سفر آیت‌الله رییسی در منطقه عملیاتی شده است.

فرماندار شهرستان کوهرنگ اظهار داشت:تجهیز خدمات دندانپزشکی مرکز سلامت شهرک لبد نیز پس از سفر رییس جمهور به استان فعال شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رییس‌جمهور و تعدادی از اعضا هیات دولت روز پنجشنبه ۲۱ خردادماه به چهارمحال و بختیاری سفر کردند و در نخستین برنامه کاری از طریق بالگرد راهی منطقه سخت‌گذر لبد شهرستان کوهرنگ شدند.

شهرستان کوهرنگ در ۹۰کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 6 =