کد خبر: 34693
تاریخ انتشار: ۳۱ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۴
مدرسه

جلسه بررسی مسائل مربوط به شروع سال تحصیلی جدید به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار و بر تأمین اعتبار برای برچیده شدن مدارس کانکسی تأکید شد.

به گزارش روستانیوز به نقل از ایرنا، در این نشست همچنین اعلام شد ۱۶۴ هزار دانش آموز به ویژه در استان سیستان و بلوچستان با کمک خیرین و گروه‌های جهادی به تحصیل بازگشته‌اند.در جلسه مربوط به شروع سال تحصیلی جدید به ریاست «محمد مخبر» معاون اول رئیس جمهور که با حضور وزرای کشور و آموزش و پرورش، روسای سازمان برنامه و بودجه و اداری و استخدامی و همچنین مسئولان سایر دستگاه‌های مربوطه برگزار شد، «یوسف نوری» وزیر آمورش و پرورش گزارشی از آخرین آمار دانش آموزان، مربیان و معلمان در کشور، فضای مورد نیاز برای احداث اماکن آموزشی و تجهیزات مورد نیاز مدارس و هنرستان‌ها ارائه کرد.

در ادامه این نشست، با تشریح و بررسی اقدامات انجام شده در رسیدگی به وضعیت بازماندگان از تحصیل، گزارشی از بازگشت ۱۶۴ هزار دانش آموز به تحصیل به ویژه در استان سیستان و بلوچستان با کمک خیرین و گروه‌های جهادی ارائه شد.

استفاده از روش‌های «آموزش ترکیبی» و بهره‌گیری از فضای مجازی و آموزش حضوری برای تأمین نیازهای آموزشی و همچنین تعیین «روستا مرکزی» در مناطقی با پراکندگی جمعیت بالا و اتخاذ تمهیدات لازم برای سرویس ایاب و ذهاب از دیگر موضوعات مورد تأکید در این جلسه بود که مقرر شد اعتبارات لازم تا پایان سال جاری برای برچیده شدن مدارس کانکسی به ویژه بالای ۱۰ نفر با کمک وزارت آموزش و پرورش، خیرین و ستاد اجرایی فرمان امام (ره) اختصاص یابد و ۵ هزار و ۸۰۰ چشمه سرویس بهداشتی و آبخوری نیز با کمک خیرین در مدارس ایجاد شود.

در این نشست همچنین گزارشی از کمبودها و نیازهای دانشگاه فرهنگیان در سال جاری از جمله فضای خوابگاهی، آموزشی، کمک آموزشی، رفاهی و اداری ارائه و در خصوص اقدامات لازم برای تخصیص فضاهای جدید و اعتبارات لازم برای ساخت مدارس و دانشگاه فرهنگیان بحث و تصمیم گیری شد.

اعضای جلسه تصمیماتی نیز در مورد کادر پرورشی، مربیان بهداشت و نیروهای خدماتی و سرایدار مدارس اتخاذ کردند.

بحث و بررسی در خصوص نرخ سرویس مدارس نیز از دیگر موضوعات این جلسه بود و مقرر شد قیمت‌گذاری و تعیین نرخ بر اساس مصوبات و جلسات بین نمایندگان شهرداری‌ها، آموزش و پرورش و وزارت کشور صورت گیرد.

نماینده نیروی انتظامی نیز گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص تسهیل ترافیک در آغاز سال تحصیلی ارائه و تأکید کرد پلیس راهور، سازماندهی‌های لازم برای تسهیل رفت و آمد و جلوگیری از ترافیک در معابر و خیاباهای هر منطقه را همزمان با آغاز سال تحصیلی انجام داده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 0 =